SETMANA DE LA NATURA 2020

La Setmana de la Natura és una campanya dirigida a promoure activitats a tot Catalunya per conscienciar sobre la importància de tenir cura de la nostra natura i el nostre territori. Al llarg de la setmana del 5 al 9 d’octubre a l’Escola Martí Poch s’han organitzat activitats per viure la terra i conscienciar els infants de la necessitat de conservar la natura i el territori.

Les propostes que s’han anat realitzant al llarg dels dies abarquen diversos àmbits: sortides, passejades, visites, plantacions, entrevistes, jocs sostenibles, estudis del riu, tallers al MVR, replantació de la zona enjardinada, lectures al naixement del Riu, experiments, música, land art i creacions artístiques! Per tal d’ambientar la setmana, infants i mestres lluïen camisetes amb els diversos colors de la natura.

S’ha replantat la zona enjardinada de l’entrada i de la terrassa i s’ha aprofitat per fer neteja dels espais.

Tots els infants de l’escola han plantat a l’hort, que degut al confinament, el curs passat no es va poder recollir res i aquest any ja el teniem net a punt per tornar a plantar, aprendre i cuidar-lo!

Els alumnes de CI i CM s’han desplaçat fins al Museu de la Vida Rural on han realitzat tallers entorn aquesta temàtica, l’aigua,  els ODS, el foc, el joc i la sostenibilitat. També es van desplaçar fins al riu per tal de recollir mostres de tardor que formen part del Projecte Rius.

Els nois i noies més grans de l’escola també van anar fins al naixement del Riu Francolí on es van fer diverses lectures de poemes relacionats amb la natura. També es va fer una passejada pels voltants del riu. Els mateixos infants han començat a reptintar la zona de jocs de terra al pati de l’escola.

Al llarg dels dies també es va entrevistar a Carme Ferrer i Cervelló, consellera de Sostenibilitat, Paisatge i Agricultura de la Conca de Barberà. I es va rebre la visita de Josep Maria Rosell Pau, espluguí, apicultor i productor artesà de mel.

Diversos cursos van sortir a explicar contes, parlar d’arbres i fer creacions arístiques amb elements naturals

La Mandala dels propòsits ha estat la cloenda de la setmana. Una mandala elaborada per tots els infants i mestres de l’escola on cadascú ha escrit una paraula, un desig… relacionat amb la natura i el medi ambient.

Recordem que l’escola forma part del Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya, un compromís que permet innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

(Si cliqueu aquesta última fotografia, podreu veure tot el recull de fotografies de la setmana)

Una Escola Verda és una escola oberta, sensible i natural.

Totes les activitats i propostes realitzades formen part de la Setmana de la natura, iniciativa de la  Xarxa per a la Conservació de la Natura.