DRET A DECIDIR

El 25 de novembre és el dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones i a la nostra escola en fem ressò.

Durant aquesta última setmana tot l‘alumnat hem reflexionat sobre les avantatges i desavantatges del gènere femení i del masculí. La conclusió a la qual s’ha arribat, de forma general, és que tots hauríem de tractar-nos de la mateixa manera amb respecte i atenent a les necessitats de cadascú sense perjudicar la llibertat dels altres. Tots som persones amb sentiments amb un físic particular amb un sexe biològic i amb un premissa per a totes igual: Ser feliços.

Tallar-te les ales, tirar per terra il·lusions, subestimar somnis, posar obstacles als desitjos sense pensar que es pot ferir emocionalment, són algunes de les característiques que s’han parlat a partir de la història de les tortugues “Artur i Clementina”. Un clàssic de la violència psicològica.

En aquest conte hem estat testimonis de l’evolució de la relació iniciada aparentment, amb amor i estima, i de com ha anat deteriorant-se fins arribar a convertir-se en una relació de por i control.

Ens hem posat a la pell de la Clementina. Podia haver evitat el patiment i la pressió psicològica si de bon començament hagués defensat la seva postura. Si hagués dit: NO, PROU!

Des de l’escola prenem consciència d’aquestes situacions i volem una societat més justa, més tolerant, més respectuosa. Un entorn on tots siguem tractats per igual. On la violència, amb totes les seves possibles variants,  quedi relegada  per donar pas a la raó, a la reflexió i a l’empatia. Aprenem a utilitzar el sentit crític davant situacions que ens molestin i davant circumstàncies que valorem incòmodes i poc beneficioses.

La llibertat a decidir a fer i ser, com desitgem, hauria de ser un dret invulnerable.