Informació per a les famílies de P3 curs 2020-2021

Benvolgudes famílies de P3,

En primer lloc, volem donar-vos la benvinguda al centre. És un plaer rebre-us i que formeu part de la comunitat educativa de l’escola Doctor Serés.

L’objectiu d’aquesta circular és donar-vos a conèixer la dinàmica d’Educació Infantil, sobretot pel que fa als primers dies d’escola, i fer-vos cinc cèntims de les normes de funcionament necessàries per afavorir l’adaptació dels vostres fills i filles.

 

Per començar el curs:

En primer lloc, hem de tenir en compte que aquest curs serà una mica diferent a la resta, començant per aquesta circular. Normalment, durant el mes de juny fèiem una reunió informativa per parlar de tots aquests aspectes que us comentarem; doncs bé, enguany hem de donar la informació per escrit, ja que no hem pogut dur-la a terme a causa de la covid-19.

Aquest curs tindrem dos grups classe (P3 A i P3 B), amb dues aules de P3; anteriorment ja heu hagut de rebre si els vostres infants formen part de P3 A o B. Els alumnes s’han distribuït de forma heterogènia entre aquests dos grups.

Durant els primers dies de setembre és habitual, també, fer tutories amb les famílies del grup. Aquest curs haurem de buscar una alternativa per a fer-les; estem a l’espera de rebre més indicacions per part del Departament d’Educació.

Per altra banda, en uns dies rebreu un correu informatiu sobre l’adaptació dels primers dies a l’escola. Mentrestant, podeu consultar el document sobre l’adaptació a l’escola.

 

De l’1 al 4 de setembre haureu d’enviar al correu electrònic de l’escola c5000468@xtec.cat:

  • El qüestionari inicial de P3 omplert. És molt important que no l’ompliu ni envieu abans d’aquestes dates, ja que durant l’estiu es poden produir canvis substancials en l’evolució dels infants.
  • Carta de compromís omplerta i signada.

* En el cas que tingueu alguna dificultat per omplir els dos documents word amb l’ordinador i enviar-ho a l’escola, els podeu imprimir, omplir i durant el mateix període podeu dipositar-los a la bústia que hi ha situada a l’exterior de l’escola.

 

Per altra banda, de l’1 al 4 de setembre haureu de dipositar a la bústia que hi ha situada a l’exterior de l’escola:

  • Un total de 6 fotografies mida carnet: 3 fotografies per a l’escola i 3 pel menjador escolar (tant si preveieu que es quedi, com si no).
  • Les fotografies hauran d’anar dins d’un sobre i amb el nom de l’alumne posat.

 

Horari:

Des del dia 14 de setembre del 2020, que comença el curs escolar, i fins al 4 de juny del 2021, (ja que del 7 al 22 de juny serà jornada continuada) l’horari serà de les 9h a les 12.30h i de les 15h a les 16.30h; tot i això, al setembre us donarem indicacions més precises, ja que les entrades i sortides de l’escola hauran de ser esglaonades.

Els dies festius del centre i altres informacions importants, es lliuraran amb la circular general d’inici del curs durant els primers dies d’escola.

Els nens/es de P3 hauran d’entrar i sortir per la porta que dóna a la Plaça Gaudí, (davant de la rotonda). Us demanem màxima puntualitat, ja que enguany les entrades i sortides estaran marcades pel Pla d’organització del curs 2020-2021, ben diferent al que s’havia establert en cursos anteriors. Recordem a les famílies que no es pot aparcar ni parar al voltant de la rotonda, ja que hem d’afavorir la circulació i fluïdesa de tot el trànsit. Al costat de l’escola hi ha un descampat ideal per deixar-hi el cotxe i anar fins a la porta de l’escola.

 

Material:

Bates escolars:
  • Punts de venda: Segle XX: c/ Lleida, 102 Alpicat. Telèfon de contacte: 696606150.

Aquestes bates han de dur una beta llarga per penjar-la i han d’estar marcades amb el nom del/la nen/a. Seria convenient que el primer botó de la bata i trau fossin de colors: blau, roig,… això ajudarà al nen/a a trobar-la més ràpidament.

 

Xandall de l’escola:

L’han de portar tots els dies que fan psicomotricitat i quan van d’excursió. Per altra banda, l’AMPA regala la gorra a tots els alumnes de P3 per a què la duguin quan van d’excursió.

Per al curs 2020-2021 està previst que canvii el model de xandall de l’escola. Durant aquest mes de juliol l’AMPA publicarà a la seva web el model, preu i punts de venda.

 

Material que caldrà portar:
  • El primer dia de curs: En una bossa gran de roba i també marcada, heu de posar una muda de roba complerta per si cal canviar el nen/a. Penseu que al canvi d’estació cal renovar la muda.
  • Cada dia de la setmana hauran de portar una bosseta petita de roba amb l’esmorzar i una ampolla d’aigua, sense motxilla, per poder deixar lliures els penjadors.
  • Els dilluns i els divendres caldrà que tots els alumnes portin una motxilla petita sense rodes, ja que cada divendres els nens/es s’emportaran la bata a casa per netejar-la i la duran a l’escola cada dilluns.

És molt important que les jaquetes, anoracs, xandall de l’escola, bata escolar, bufandes, gorros, guants… que el nen/a dugui, estigui marcat amb el nom i tingui una beta llarga per poder-ho penjar correctament.

El nen/a ha de venir a l’escola amb roba còmoda, evitant cinturons, petos, millor goma que botons… la raó és senzilla, així adquireix més autonomia a l’hora d’anar al lavabo i se sent més gran, ja que no necessita l’ajuda dels altres.

Esmorzar:

  • Recomanem i demanem que tots els alumnes vinguin esmorzats de casa i que, com a molt, es porti un petit esmorzar en un tupperware (per exemple una peça de fruita o 2 galetes) que es menjarà en un espai de temps de 15 minuts abans de sortir al pati (cap a les 11h).
  • Al centre tots els dimecres s’esmorza fruita i els alumnes n’han de portar de casa.

⇒És una norma de tot el cicle d’Educació Infantil que no es portin sucs ni esmorzars de cullera.

⇒Amb l’objectiu de millorar en la gestió del reciclatge i la conscienciació amb el medi ambient, es recomana prescindir del paper d’alumini, els plàstics i els envasos lleugers d’un sol ús per embolicar l’esmorzar i s’aconsella utilitzar alternatives que no generin residus (farcells, carmanyola, bosseta de roba, etc.).

Consideracions finals:

Si algun nen/a té alguna al·lèrgia o algun altre tret destacable, cal comunicar-ho a la tutora el més aviat possible; si més no, durant els primers dies del curs us donarem una circular per omplir amb tots els detalls.

Donat que hi ha diversos alumnes amb al·lèrgies alimentàries, no se celebraran els aniversaris a l’escola; per tant, la celebració es realitzarà des de l’aspecte lúdicpedagògic.

No es permet portar regals individuals per a cada nen/a, així com invitacions personals per realitzar celebracions a fora del centre escolar.

Moltes vegades els nens/es porten joguines a l’aula i algun cop es trenquen, per evitar cap disgust innecessari us demanem la vostra col·laboració, per a què els vostres fills/es deixin les joguines a casa. A l’escola ja n’hi ha moltes i podran gaudir-ne durant tota la jornada escolar.

 

Servei d’acollida i menjador escolar:

Per a més informació cliqueu aquí.

 

AMPA:

Per a més informació cliqueu aquí.