Projecte Escolta’m

“Sigues tu el canvi que vols veure en el món”, Gandhi

El curs 2017/18 vam iniciar el projecte Escolta’m al centre. Aquest projecte està emmarcat dins el Projecte de convivència, ja que és d’educació emocional.

El projecte Escolta’m és un recurs d’intervenció educativa que cada grup classe realitza una durada aproximada de mitja hora setmanal. Els infants que realitzen el projecte són els i les alumnes d’I4 a 6è. Es tracta d’una tutoria petita (tutor + 3 alumnes). Tots els i les alumnes de l’aula hi van de manera rotativa i equitativa.

L’objectiu és establir una vinculació afectiva per tal de millorar les relacions de comunicació i estima mútua i observar com aquest format didàctic repercuteix positivament en el clima emocional de l’aula i en els aprenentatges.

En aquest espai de temps potenciem una actitud positiva dels infants, afavorim la iniciativa de cadascun d’ells/elles, estimulem una actitud d’independència, fomentem la introspecció, potenciem l’humor i la creativitat i recolzem la moralitat. La interacció que es dona en aquest espai és per legitimar, entendre, acceptar i mai jutjar ni interpretar.

L’Escolta’m és per a nosaltres… Un espai per a generar una nova mirada a la convivència.

Hem demanat opinió als nens i nenes i han dit… “L’escolta’m és un lloc de pau i tranquil·litat per a poder parlar”, “M’ha agradat molt perquè he conegut més als meus companys”, “M’he sentit molt a gust aquesta estona”, “Pots expressar els teus sentiments”, “M’agrada fer escolta’m perquè pots aprendre molt dels companys”.

En definitiva, és un projecte humil i sezill però de gran valor!

A l’escola podem trobar 4 espais propis per al projecte Escolta’m:

Espai 1, al hall:

Espai 2 al passadís d’Infantil:

Espai 3 a la primera planta, davant l’ascensor:

Espai 4 a dins la saleta de reunions:

Si en voleu saber més…

Article d’Infància