Dia Internacional de les dones i les nenes a la ciència: #100tífiques

Avui, 11 de febrer, celebrem el Dia Internacional de les Nenes i les Dones a la Ciència.

Tot i que al llarg de la història hi ha hagut avenços i cada vegada més la presència de la dona en el camp científic ha augmentat, encara queda camí per recórrer.

Amb aquesta celebració es vol promoure la participació plena i en condicions d’igualtat de les dones i les nenes en l’educació, la capacitació, l’ocupació i els processos d’adopció de decisions en la ciència, eliminar tota mena de discriminació contra elles, i reconèixer la trajectòria de totes aquelles que han contribuït a l’avenç de la ciència i la tecnologia, i que la seva història ha quedat moltes vegades en l’oblit.

Aprofitant el tema interdisciplinar que actualment ens ocupa relacionat amb l’univers, l’escola s’ha volgut sumar a l’esdeveniment #100tífiques on més de 470 dones del món de les ciències han participat.

Les nenes i els nens de sisè, s’han preparat durant uns dies per assistir a la xerrada amb la científica-astrònoma Anna Ferré. A classe s’ha reflexionat sobre el paper de les dones a la història, la seva presència, les dificultats que es van trobar a la societat en la que vivien i hem presentat algunes d’elles a través de vídeos i llibres. Abans de conèixer la nostra investigadora s’han treballat les idees prèvies sobre què fa i com és una dona que es dedica a la ciència amb la intenció de palesar estereotips que s’han trencat quan l’hem conegut.

Avui els i les nostres alumnes han tingut la gran oportunitat de conèixer l’Anna Farré virtualment, xerrar amb ella, saber de la seva formació i trajectòria i gaudir amb algunes anècdotes de la seva vida personal i  professional.

Ens sentim molt satisfets i satisfetes d’haver participat en aquesta trobada tan enriquidora i motivadora que segur ha ajudat els nostres infants a trencar amb els mites i a reafirmar la idea que qualsevol, independentment del seu sexe, pot arribar a dedicar-se al  món de les ciències.