Microespais d’aprenentatge

Els infants tenen la capacitat innata de sorprendre’s, investigar i construir el seu propi coneixement a través de l’acció, la creativitat i les relacions entre iguals. És per aquest motiu que, en sessions amb dues persones adultes, les aules d’educació infantil s’organitzen per microespais. Aquesta metodologia de treball ens permet fer diferents propostes simultànies a l’aula oferint la possibilitat als infants de:

  • Desenvolupar la seva autonomia, triant lliurement entre diferents propostes.
  • Aprendre al seu ritme, ja que les propostes són obertes i contemplen diferents graus de dificultat.
  • Desenvolupar la iniciativa, la recerca, la creativitat i l’expressió a través de diferents llenguatges.

Al llarg del parvulari, els infants aniran trobant 5 o 6 propostes diferents d’entre els següents microespais:

  • matemàtic
  • comunicatiu
  • artístic
  • joc i/o construcció
  • sensorial/experimentació
  • grafisme creatiu
  • minimons i peces soltes

La manera d’organitzar l’espai, juntament amb materials triats, rics i variats, esdevé una peça clau per oferir experiències riques en estímuls que afavoreixen la descoberta i l’experimentació dels infants, juntament amb reptes que els acompanyen en el seu desenvolupament i creixement tant a nivell individual com grupal.