Alimentació saludable

Els infants de 4t, el passat dimarts 13 de febrer, van gaudir d’un taller d’alimentació saludable dirigida per a dues dietistes-nutricionistes una de les quals és l’encarregada de supervisar els menús PLAT DE COLORS de la nostra escola, la Sílvia Gutiérrez.

Les noies van començar preguntant com seria un plat saludable. En un gràfic de sectors a la pissarra els infants van poder observar quins aliments haurien d’estar en el sector que més importància té: el de les fruites, verdures i hortalisses, és a dir, el dels aliments reguladors o regeneradors. També es va parlar dels constructors (les proteïnes) i els energètics (hidrats de carboni i greixos). Seguidament, van dividir la classe en 4 grups (un grup s’encarregava dels primers, un altre dels segons, un de les postres i l’últim dels aliments ocasionals) i se’ls hi van repartir varietat de plats. Havien de triar-ne 3, els qui més els hi agradaven. Aleshores, entre tots, van elaborar un menú setmanal mirant de fer les combinacions adequades per a que l’àpat ofert per aquell dia fos el més equilibrat possible.

La gran sorpresa va ser que el menú creat entre tots ens va dir la Sílvia que serà un dels que sortirà o bé a finals d’aquest mes o bé a l’abril a l’escola. Super emocionants de veure que han estat capaços de ser els autors i autores d’un dels seus menús setmanals del curs.

Quines ganes de tastar-lo!!!