4t Visita el Port de Barcelona i el Museu d’Història de Catalunya

Els i les alumnes de 4t han après molt sobre l’evolució de la ciutat de Barcelona tot fent una visita des del mar passejant pel Port de Barcelona en vaixell i han entès el funcionament del Port: com arriben els passatgers i les mercaderies i com es gestionen els productes que  surten d’allà cap a altres direccions.

Un cop han tornat a terra i han desembarcat de la “Golondrina” han anat a fer un recorregut per la història de Catalunya a partir de l’observació de l’evolució de la vivenda al llarg del temps. Els nostres alumnes han estat el protagonistes de diferents èpoques en el Museu d’Història de Catalunya. Uns han estat partícips de com es vivia a l’Edat dels Metalls en una còpia idèntica d’una casa trobada a la Ribera d’Ebre; altres han fet de patricis i ens han mostrat la seva vivenda i les comoditats  i avenços que van aportar els romans a les ciutats; alguns han sigut cavallers i pagesos tot mostrant-nos com es vivia a l’Edat Mitjana i quins pactes feien entre ells per poder sobreviure; i uns quants van fer d’aprenents d’un ofici, d’oficials o fins i tot de mestres artesans en el carrer del gremi dels sabaters on van veure la casa i el petit taller. La visita va acabar quan vam arribar als pisos del segle XX, amb les incorporacions dels avenços tecnològics: des de les primeres bombetes per il·luminar i les cuines de llenya o carbó, fins a les primeres rentadores, televisors, ràdios, neveres i fins i tot aigua calenta.

Per acabar el dia van anar al Parc de la Ciutadella on van gaudir d’una estona de descans i esbarjo a l’aire lliure.

(Recordeu que podeu veure totes les fotografies de les sortides a la carpeta que us vam compartir al drive de la classe)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>