3a sessió XTCD febrer de 2020. Avaluació i internet segura.

Resum de la sessió de coordinadors TIC del Gironès:

Drecera Chrome en modo incògnit. Ja ho he configurat en els 3 ordinadors del mòdul d’administració que són pel professionals del centre. Pròximament configuraré els accessos directes de la resta del centre que siguin accessibles a diversos professionals. Això ens permet una navegació privada en la que no es desen contrasenyes, noms d’usuari, ni dades en l’historial de navegació

Resultat d'imatges per a "navegació privada google""

L’eina ràpida: Glideapp.Crea aplicacions des de un full de cálcul de Google en un moment i de forma gratuita. Us deixo com a exemple la base de dades de les APP de les tablets del nostre centre que actualitza la nostra logopeda Mireia. Consulteu-la, paga la pena:

Avaluar per aprendre

L’avaluació per aprendre (AxA) es focalitza en la distància entre el punt de partida de l’aprenent i el punt d’arribada desitjat. Aquesta distància pot ser escurçada si el docent i l’aprenent comparteixen els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació, si es formulen bones preguntes i si existeix un feedback efectiu. La recerca en aquest camp ha demostrat que els aprenentatges són més efectius quan els aprenents:

Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin.
Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo.
S’involucren en les tasques escolars: prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels seus errors i saben autoregular-se.

Recursos digitals:
  1. Corubrics és un complement per a fulls de càlcul de Google que permet fer un procés complet d’avaluació amb rúbriques. Guia Corubrics de tot el procés.
  2. Zeetings és una plataforma web gratuïta que permet realizar presentaciones online que permet interactuar amb l’audiència en temps real. Permet utilitzar eines que poden servir per a l’avaluació.
  3. D’altres, ja més coneguts com Kahoot, Quizizz i Plickers. Aquí teniu un document amb les caracterítiques, tutorials i exemples d’aquests recursos digitals més coneguts.
  4. Article web: 25 maneres diferents d’avaluar als alumnes

Eina per configurar quina llicència té el material creat:

Configurar llicència : Creativecommons.org Exemple:

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

Classroomscreen

Panntalla on posar diferents enllaços per facilitar l’accés a diferents eines i funcionalitats útils:

L’eina ràpida

Es tracta d’una aplicació per crear activitats i recursos per utilitzar a l’aula a través de fulls de càlcul. Té moltes possibilitats i és molt fàcil de fer servir també per a l’alumnat. Es poden crear línies del temps, mots encreuats, jocs de preguntes, entre d’altres opcions. Procediment: Cal guardar la plantilla del full de càlcul de google al vostre drive- modifiqueu les dades – Fitxer, publica al web i copia l’enllaç que es genera. Exemple: Ruleta

Internet Segura

Pla Competència Digital 20-25