L’escola

El Centre d’educació especial Font de l’Abella es troba ubicat a la ciutat de Girona, a l’avinguda Montilivi  nº 100 , als afores de la ciutat, en un nucli de cases unifamiliars, molt a prop de la zona Universitària i davant de l’IES. Montilivi i dels tallers ocupacionals Ramon Noguera. A cinc minuts a peu trobem ubicats comerços entre els quals hi ha un supermercat. L’escola està connectada amb el centre de la ciutat amb l’autobús urbà amb una freqüència de 15 minuts.

Girona és la capital de la comarca del Gironès i de la província de Girona, situada al nord-est de Catalunya, el municipi és a 100 Km. de Barcelona, a 40 Km. de la Costa Brava i a 60 Km. de la frontera amb França.

La ciutat de Girona està situada a la confluència dels rius Onyar, Güell, Galligants, Ter i sèquia Monar, a una altitud mètrica de 70 m, a l’ anomenat pla de Girona. Girona limita al nord amb el municipi de Sant Julià de Ramis, al nord- oest amb Sarrià de Ter; al nord-est amb  Celrà, a l’est amb Juià i Bordils; al sud-est, amb el de Quart; al sud, amb el de Fornells de la Selva, al sud-oest amb Vilablareix i Salt i a l’oest amb el de Sant Gregori.

La festa major de Girona és el 29 d’octubre, Sant Narcís.
L’altra festa local del municipi és el 25 de juliol, Sant Jaume.

El municipi de Girona té una extensió de 38,73 km2 i una població total de 97.656 habitants.

Girona acull al llarg de l’any una gran varietat de fires i mercats al carrer, activitats que esdevenen un atractiu més per a molts dels seus visitants, i que la converteixen en una ciutat activa i plena de vida.