Resum de la sessió de coordinadors TIC del Gironès:
Drecera Chrome en modo incògnit. Ja ho he configurat en els 3 ordinadors del mòdul d’administració que són pel professionals del centre. Pròximament configuraré els accessos directes de la resta del centre que siguin accessibles a diversos professionals. Això ens permet una navegació privada en la que no es desen contrasenyes, noms d’usuari, ni dades en l’historial de navegació
L’eina ràpida: Glideapp.Crea aplicacions des de un full de cálcul de Google en un moment i de forma gratuita. Us deixo com a exemple la base de dades de les APP de les tablets del nostre centre que actualitza la nostra logopeda Mireia. Consulteu-la, paga la pena:
Avaluar per aprendre
L’avaluació per aprendre (AxA) es focalitza en la distància entre el punt de partida de l’aprenent i el punt d’arribada desitjat. Aquesta distància pot ser escurçada si el docent i l’aprenent comparteixen els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació, si es formulen bones preguntes i si existeix un feedback efectiu. La recerca en aquest camp ha demostrat que els aprenentatges són més efectius quan els aprenents:
Entenen clarament allò que s’espera que aprenguin.
Reben un feedback en relació amb la qualitat esperada del seu treball i com millorar-lo.
S’involucren en les tasques escolars: prenen decisions dels passos a seguir, són conscients dels seus errors i saben autoregular-se.
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/xarxacb/avaluarperaprendre/
Recursos digitals:
- Corubrics és un complement per a fulls de càlcul de Google que permet fer un procés complet d’avaluació amb rúbriques. Guia Corubrics de tot el procés.
- Zeetings és una plataforma web gratuïta que permet realizar presentaciones online que permet interactuar amb l’audiència en temps real. Permet utilitzar eines que poden servir per a l’avaluació.
- D’altres, ja més coneguts com Kahoot, Quizizz i Plickers. Aquí teniu un document amb les caracterítiques, tutorials i exemples d’aquests recursos digitals més coneguts.
- Article web: 25 maneres diferents d’avaluar als alumnes
Eina per configurar quina llicència té el material creat:
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons