Diagnosi

Eines utilitzades en la diagnosi

A causa de les característiques específiques del centre d’educació especial i del seu alumnat, per realitzar la diagnosi s’han utilitzat prioritàriament formularis Google, que han permès adaptar-se amb més facilitat a les nostres necessitats de recollida d’informació.

Els formularis que s’han realitzat han anat destinats als professionals del centre i a les famílies:

Cal tenir en compte que les necessitats del centre d’Educació Especial són diferents de les d’un centre ordinari i, per tant, el formulari s’ha hagut d’adaptar de forma molt específica per donar una resposta més acurada a les necessitats de diagnosi i recollida d’informació del centre.

 

Aspectes destacats de la diagnosi

Amb la informació extreta dels qüestionaris s’ha observat que, tot i haver treballat en cursos anteriors la competència digital docent des del centre, és important continuar incidint en aquest àmbit, ja que és necessari per millorar la implementació a l’aula de les estratègies i recursos digitals que tenim a l’abast. 

A més a més, també hem detectat la necessitat de millorar la comunicació amb les famílies així com d’arribar a acords sobre la gestió de les xarxes socials del centre.

En el següent gràfic hi ha una representació gràfica de la situació actual del centre en l’àmbit digital, extreta de les eines utilitzades en la diagnosi.

El gràfic ens indica que cal millorar diversos aspectes, entre els quals podem destacar: 

  • la implementació de la tecnologia a l’aula, la qual és baixa donades les característiques de l’alumnat
  • la creació de continguts digitals
  • la col·laboració més activa en les xarxes (web de l’escola i Instagram), i
  • la implementació de la tecnologia a l’aula

 

Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi

Analitzant les diferents dades recollides de la diagnosi podem establir diferents punts forts i punts febles del centre respecte als diferents aspectes valorats.

Els punts forts extrets de la diagnosi se centren en els següents aspectes:

  • Ús i configuració del navegador
  • Gestió de la xarxa wifi
  • Instal·lació i desinstal·lació d’aplicacions i programaris
  • Edició i configuració de l’escriptori d’un ordinador
  • Gestió d’eines de comunicació (correu electrònic i Dinantia)
  • Comunicació amb eines digitals (videoconferències)
  • Gestió de documents de Google
  • Gestió de presentacions de Google
  • Gestió i edició d’arxius audiovisuals (imatge i so)

Els punts febles extrets de la diagnosi se centren en els següents aspectes:

  • Gestió d’unitats de xarxa i fitxers
  • Instal·lació i configuració de perifèrics
  • Configuració de les tauletes tàctils
  • Ús d’aplicacions de creació de contingut educatiu
  • Gestió del núvol (Google Drive i Google Calendar)
  • Gestió de les xarxes socials del centre (blog, web i Instagram)
  • Gestió de fulls de càlcul de Google
  • Selecció, creació i modificació de continguts digitals
  • Ús de les tecnologies digitals per augmentar la motivació i facilitar l’aprenentatge