Oferta educativa

 

El CEE Ca n’Oriol és un centre públic depenent del Departament d’Ensenyament.

L’escola acull alumnes de 3 a 20 anys “amb necessitats educatives especials greus o severes que necessiten una elevada intensitat de suport educatiu i mesures curriculars, metodològiques, organitzatives o psicopedagògiques altament individualitzades”, tal com estableix el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de “l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu”.

L’alumnat que es matricula al nostre centre ho fa a partir del dictamen d’escolarització de l’EAP, que és l’informe fonamentat en una avaluació psicopedagògica en el qual es concreta la valoració de les necessitats educatives especials de l’alumne/a, la provisió de recursos que necessita per a rebre una resposta educativa adequada a les seves necessitats, les orientacions sobre la modalitat escolar i el període o circumstàncies que aconsellen la revisió de la proposta.

Actualment els alumnes del nostre centre presenten NEE derivades de:

  • Discapacitat intel·lectual moderada, severa o profunda.
  • TEA (Trastorn de l’Espectre Autista)
  • Pluridiscapacitat

Per tal de donar una resposta educativa ajustada a les necessitats de cada alumne/a, el nostre centre té elaborats diferents plans de treball específics per donar resposta a les necessitats educatives del nostre alumnat.

Cada alumne/a té elaborat un PI (Pla de suport Individualitzat), que és el document que recull les valoracions i la presa de decisions de l’equip docent sobre la planificació de mesures, actuacions i suports necessaris per donar resposta a les seves necessitats educatives. Aquest document és compartit amb les famílies, amb una mirada de coresponsabilitat vers l’educació i el desenvolupament màxim de les capacitats del seu fill/a.

Actualment, els alumnes s’organitzen en 2 etapes educatives i 16 grups:

  • Etapa d’infantil i primària – 8 grups
  • Etapa de secundària – 8 grups

Cada alumne/a és assignat a un grup tutoria.

La distribució dels alumnes en els diferents grups es fa tenint en compte els següents criteris:

  • Edat cronològica
  • Necessitats educatives de l’alumnat
  • Nivell d’autonomia de l’alumnat