Història

El nostre edifici, abans de ser part de la nostra història com a centre, va ser utilitzat inicialment com a aulari per l’escola Teresa Altet, mentre es construïa la seva escola a les seves actuals instal·lacions.

Aquest aulari, un cop desocupat, va acollir durant uns anys diferents entitats del municipi i finalment, a l’any 2003, després d’un acord entre el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Rubí es va adequar l’edifici per ubicar l’escola pública d’Educació Especial.

El nostre centre inicialment es va anomenar CEE Rubí i, posteriorment, va adoptar el nom del barri on es troba ubicat, el barri de Ca n’Oriol.

Els inicis van ser complicats a causa de les obres que van ser necessàries per adaptar l’edifici, doncs no estava clar el tipus d’alumnat que acolliria el centre i quines serien les seves necessitats reals.

Finalment l’escola va obrir les seves portes al setembre de 2003 amb un total de 27 alumnes de diferents edats, 6 mestres, una educadora i una conserge.

Aquest curs, al setembre del 2022, l’escola ha fet 19 anys. Actualment l’escola acull un total de 88 alumnes, d’edats compreses entre els 3 i els 20 anys, i una plantilla de 20 mestres de pedagogia terapèutica, 3 mestres d’audició i llenguatge, 8 educadors/es d’educació especial i 2 vetlladors/es.

A l’escola s’imparteix el currículum adaptat a les etapes d’infantil, primària, secundària obligatòria i TVA (Transició a la Vida Adulta).

Actualment, per manca d’espais, alguns dels nostres grups d’alumnes estan ubicats/des a aules de l’Institut Escola Teresa Altet.

Estem a l’espera de la construcció d’un nou edifici, a la zona del nostre hort, que ens ajudi a millorar la resposta educativa al nostre alumnat. Aquest edifici serà subvencionat plenament per l’Ajuntament de Rubí.