Descripció i Objectius
La matèria de Programació i Robòtica pretén que l’alumnat desenvolupi competències per plantejar solucions innovadores i creatives en la resolució de problemes mitjançant el disseny, programació i prototipatge de sistemes automatitzats i robots.
S’utilitzaran robots Lego Mindstorms i programació amb Python amb l’oportunitat de participar a la FIRST Lego League i a HP CodeWars BCN.
Continguts
- La matèria de Robòtica s’estructura en tres blocs:
- Estratègies de pensament de disseny i gestió de projectes col·laboratius: recull el desenvolupament de projectes aplicant processos de disseny per investigar, generar i perfeccionar idees, planificar, produir i avaluar solucions dissenyades i desenvolupen la seva capacitat per desenvolupar productes i entorns innovadors.
- Pensament computacional, llenguatges i estructures de programació: té per objecte la comprensió dels fonaments d’algorísmica per al disseny i desenvolupament de programes, i l’aplicació de tècniques específiques com l’elaboració de diagrames de flux o la descomposició de problemes complexos en senzills.
- Disseny i construcció de robots: permet la producció dels elements i estructures necessaris per al funcionament dels prototips, així com la interacció amb l’entorn a través de la recollida de dades amb sensors i l’acció mitjançant actuadors.
Metodologia
Els estudiants gestionen projectes de manera autònoma i col·laborativa des de la concepció fins a la realització. Apliquen processos de disseny per investigar, generar i perfeccionar idees, planificar, produir i avaluar solucions dissenyades i milloren la seva capacitat per desenvolupar productes i entorns innovadors.
Material
- Ordinador
- Mòbil
- Robots Lego Mindstorms
- Impressora 3D
Tot el material, a excepció del mòbil (ús puntual), serà proporcionat pel centre.
Orientació
Matèria adequada per:
- Batxillerat científic, tecnològic, artístic
- Cicles formatius
- Àmbit professional i/o laboral
- Qualsevol itinerari acadèmic i/o professional.