Formació i Orientació Personal i Professional

Descripció i Objectius

La formació i orientació personal i professional és una matèria transversal que facilita als seus alumnes l’adquisició i millora de les competències necessàries per desenvolupar-se professionalment en un entorn laboral:

• Saber treballar en equip.
  • Promoure l’esperit emprenedor i la iniciativa.
  • Saber afrontar els processos de selecció.
  • Conèixer aspectes com el funcionament de nòmines, salaris, seguretat social, atur, jornades de treball, regulacions laborals, permisos, vacances.
  • Seguretat i riscos laborals.

Es tracta d’una assignatura molt encarada a la formació professional i la seva finalitat és conèixer la realitat de l’entorn laboral i social i les característiques dels sectors específics de diferents empreses, en matèria de legislació laboral, seguretat i salut. Els seus objectius són:

• Adquirir les competències i habilitats necessàries per al mercat laboral.
  • Saber orientar-se professionalment a l’hora de cercar feina.
  • Estar informats sobre els drets i deures que tenen els treballadors.
  • Tenir coneixement sobre les empreses i les seves diferents estructures.
  • Tenir coneixement de la documentació necessària que ha de conèixer un treballador (nòmines, currículum, impostos i retencions).
  • Fomentar l’emprenedoria.

Continguts

• La iniciativa emprenedora, les qualitats del treballador i els requisits per treballar.
  • La carrera professional i la recerca de feina. L’activitat econòmica, la teva carrera professional, la recerca de feina, l’autoocupació.
  • El treball i les relacions laborals. Drets i deures dels treballadors, contracte de treball, negociació col·lectiva.
  • La seguretat social i els riscos laborals. El sistema de seguretat social, l’acció protectora de la seguretat social, obligacions d’empreses i treballadors, salut laboral i riscos laborals.
  • Elements d’una empresa. Variables de la iniciativa empresarial, idea de negoci, ajuts i suports a la creació d’empreses.
  • La informació de l’empresa. Informació comptable, documents relacionats amb la compravenda, correspondència comercial.
  • Formes jurídiques de les empreses. Tipus d’empreses, posada en marxa d’una empresa.
  • Els impostos i l’empresa.

Metodologia

La metodologia combina explicacions teòriques amb casos pràctics on poder posar en pràctica les destreses adquirides. Tota l’assignatura està vinculada a la plataforma Classroom on apareix tot el material i els casos pràctics que caldrà realitzar segons calendari establert. Al final dels mòduls teòrics es proposarà un examen tipus test i de casos pràctics.

Material penjat al Classroom de l’assignatura.

Orientació

Dirigit a tot l’alumnat però en particular als alumnes que volen estudiar cicles formatius de grau mitjà, economia, administració d’empreses, psicologia i busquen una assignatura de caire pràctic, orientada al món laboral.