Cultura Clàssica

Descripció i Objectius

Introducció al món cultural de l’antiga Grècia centrant-nos especialment en la vessant literària, artística i cultural i la seva repercussió en el món actual a través dels romans.

Continguts

Es posarà especial atenció a l’estudi de la mitologia, literatura i lèxic (quotidià, científic, artístic…). Cadascun d’aquests continguts anirà enfocat a la repercussió que han tingut aquestes civilitzacions avui en dia.

Metodologia

Assignatura dinàmica i participativa.  Es treballa tant de manera individual com grupal: elaboració de kahoots, recerca d’informació, visualització de material audiovisual… Es realitza un treball en grup per trimestre. Al segon trimestre es realitza una trobada d’alumnes que cursen llatí a les comarques gironines. En ser una assignatura en què es parla del món romà, els alumnes que la cursen també hi participaran. La implicació de l’alumne en aquesta trobada també és avaluable.

No s’utilitza llibre de text. Es facilita material (fotocòpies) a l’alumne.

Orientació

Assignatura adreçada a tot tipus d’alumnat amb interès pel món antic, especialment indicat per a alumnes amb intenció de cursar un Batxillerat social, humanístic i artístic.