Llatí

Descripció i Objectius

A través de la introducció a la llengua i al món cultural de l’antiga Roma, anirem descobrint què hem heretat dels romans: els seus mites i llegendes, l’origen dels nostres mots i expressions, la vida quotidiana, els costums, les grans obres urbanístiques, … per descobrir que “som romans”.

Continguts

L’assignatura té molts blocs temàtics : llengua, literatura, mitologia, lèxic, història, urbanisme, vida quotidiana a l’antiga Roma…Cada contingut que es treballi, anirà enfocat a la repercussió que ha tingut aquesta civilització avui en dia.

Metodologia

Assignatura dinàmica i participativa. De fet, en ser una assignatura tan àmplia, es van escollint els temes en funció dels interessos de l’alumnat. Es treballa tant de manera individual com grupal: elaboració de kahoots, recerca d’informació, visualització de material audiovisual… Es realitza un treball en grup per trimestre. Al segon trimestre es realitza una trobada d’alumnes que cursen llatí a les comarques gironines. La implicació de l’alumne en aquesta trobada també és avaluable.

No s’utilitza llibre de text. Es facilita material (fotocòpies) a l’alumne.

Orientació

Assignatura adreçada a tot tipus d’alumnat amb interès pel món antic, especialment indicat per a alumnes amb intenció de cursar un Batxillerat social, humanístic i artístic.