“Da siempre lo mejor de ti y lo mejor vendrá”     ONA

Donada l’excepcionalitat dels fets succeïts, L’Institut La Romànica hem rebut l’assessorament per part d’un grup de voluntaris experts en la gestió i en l’acompanyament del dol, dirigit tant a l’alumnat, com al professorat, com a les famílies del centre.

Els mostrem l’enllaç a la pàgina web del grup d’assessorament i acompanyament al dol, per qui ho pugui necessitar: www.gruptemps.org

ESPAI ONA

ESPAI RECORDS

Comunicat oficial de l’Institut La Romànica (30 de maig de 2018):

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem la mort d’una alumna de 3r d’ESO del nostre centre. Volem transmetre, en nom de tota la comunitat educativa, el nostre profund condol.

Demanem respecte per la intimitat de la família en aquest moment tan dolorós.

Així mateix, us informem que dijous 31 de maig hi haurà una modificació horària: l’alumnat entrarà al centre a les 10:15 hores, moment a partir del qual es duran a terme les classes.

El motiu d’aquest canvi d’horari és que s’ha convocat un Claustre Extraordinari per al professorat del centre, donat que vindrà una persona externa per assessorar-nos sobre com gestionar aquest tràgic esdeveniment.

D’altra banda, dir-vos que si detecteu que el vostre fill/a es mostra molt afectat/da i no sabeu com afrontar la situació, podeu posar-vos en contacte amb el Departament d’Orientació del nostre centre. Així mateix, en breu, s’oferirà un recurs extern, en dia i hores a concretar, per a les famílies que ho necessitin.

Fer-vos saber que, des d’avui, s’ha penjat un mural a l’entrada de l’institut on l’alumnat podrà expressar els seu sentiments, i que se’ls ha informat dels diferents actes que es duran a terme.

Atentament,

Equip Directiu i AMPA

Institut La Romànica

CALENDARI DE FINAL DE CURS (cliqueu)

Finalistes als mSchools Student Awards. L’ENHORABONA!

(clica)

ELS NOUS BLOGS DE L’INSTITUT LA ROMÀNICA

(els trobareu sempre al lateral esquerre de la portada del web):

BLOG LA ROMÀNICA VIATGERA: hi trobareu el seguiment dels viatges, intercanvis i treballs de síntesi fora del centre (ARNES, CALA MONTJOI, CANTÀBRIA i PRAGA)

BLOG DEL PROJECTE INTERNATIONAL VILLAGE D’ESLOVÀQUIA: hi trobareu tota la informació sobre el projecte i el seguiment del viatge.

Per a més informació cliqueu aquí

PROJECTE INTERNATIONAL VILLAGE A ESLOVÀQUIA. Una experiència extraordinària

Una experiència extraordinària!
Aquest podria ser el resum de l’estada a Eslovàquia del nostre alumnat de 3r i de 4t d’ESO del Projecte International Village, organitzat pel Departament de Llengües Estrangeres del centre.
Un total de 26 alumnes de segon cicle d’ESO del nostre institut han… Llegeix més»

LORCA a escena

Poc ens esperàvem enguany que el Grup de Teatre de l’Institut La Romànica, procedent del taller extraescolar de l’AMPA, portés a escena un clàssic com “La casa de Bernarda Alba” de Federico García Lorca.
De la mà del director Antonio Castillo, ens tenien ben acostumades… Llegeix més»

HOMENATGE a l’Institut-Escola

Entre el 1932 i el 1939, la Generalitat de Catalunya creà un model escolar que encara ara és una referència pedagògica: els Instituts-Escola. Seguint les propostes de l’Escola Nova, s’estimulava la creativitat de l’alumnat a través de tasques interdisciplinàries. Una de les més boniques fou… Llegeix més»

Concurs de Fotografia Matemàtica 2017/2018

Gràcies per la vostra participació

Com cada any, el Departament de Matemàtiques organitza un concurs de fotografia matemàtica, on poden participar-hi tot l’alumnat d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, així com tot el Professorat i el personal no docent.
El concurs consisteix en fotografiar algun espai o… Llegeix més»