Tasts de Tòniques Schweppes

18 de Març de 2013

Anna Tejada 1r B de Serveis de Restauració

El dia 18 de Març, els alumnes de 1r. de Serveis en Restauració de l’EHTB, vam assistir a una degustació de tòniques a càrrec de l’empresa “Schweppes” on ens van explicar l’historia de la tònica.
La tònica, es va descobrir a l’any 1783 per l’inventor Jacob Schweppes. Aquesta, ja la prenien els soldats anglesos que van viatjar a l’Índia. Els soldats combatien la malària i altres malalties prenent quinina barrejada amb llimona i soda. El primer ús de la tònica va ser medicinal. Després la van portar a Anglaterra, ja que va tenir molt d’èxit barrejar-la amb ginebra o prendre-la sola, i la van convertir en beguda nacional.
L’ampolla té una forma ovalada perquè era la forma de la primera ampolla de tònica “Schweppes” que es va trobar en l’enfonsament del “Titànic”. Des de que es va trobar la primera ampolla, el seu disseny no s’ha modificat.
La tònica Schweppes esta formada per dos ingredients principals:

• Aigua
  • Quinina (és la pols que s’obté del mateix arbre, sempre en forma d’aroma)

La diferencia que té la Schweppes respecte amb altres tòniques és el gas, ja que tarda molt en consumir-se i s’ha d’evitar posar sucre.
Vam fer la degustació de quatre tòniques: “Tònica Premium Original”, “Tònica Premium Pimienta Rosa”, “Tònica Premium Azahar & Lavanda” i per últim, “Tònica Premium Ginger & Cardamomo”.

• Tònica Premium Original: Aromes cítrics i amb un toc de llima. És el millor acompanyant per la ginebra.
  • Tònica Premium Pimienta Rosa: Aroma a pebre i s’utilitza com a potenciador de l’olor.
  • Tònica Premium Azahar & Lavanda: Aroma floral (ginebra)  i sabor elegant i sofisticat.
  • Tònica Premium Ginger & Cardamomo: Aroma a gínger i cardamom amb tons terrosos.

La tònica que més va agradar va ser “Tònica Premium Pimienta Rosa”, sobretot per l’aroma que desprèn.
En general podem dir que ha estat una experiència nova i agradable, sobretot pels alumnes que no havien degustat mai aquesta beguda.

Anna Tejada
Alumna de 1er de Serveis de Restauració

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *