LES TIC A L’AULA

A 1r d’ESO ens han arribat les noves tauletes digitals. Seguim treballant per desenvolupar les competències digitals i les TIC.

Les pantalles Clevertouch Plus LUX, de 65 polzades, han estat dissenyades específicament per a l’àmbit de l’educació i incorporen una interfície de doble plataforma i una estrucutra de connectivitat multiplataforma que possibilita una col·laboració integral a l’aula. Combinen l’excel·lent connectivitat, amb un programari innovador i una interfície d’usuari fàcil de crear. Les eines d’anotació permeten realitzar anotacions en navegadors d’Internet, documents, ampliacions o en el propi escriptori. Incorporen funció de llapis en vermell blau i verd i funció de marcador fluorescent groc. Tenen una resolució de 4k

FEM SERVEI

L’Agustí Serra, regidor de Benestar Social i de l’Àrea d’Atenció a les persones de l’Ajuntament de Navàs, ens ha vingut a veure als de 3r d’ESO.

Ens ha explicat la seva àmplia experiència treballant a l’Àfrica en diversos porjectes col·laboratius. Amb l’Agustí hem après a tenir una alra mirada sobre el continent veí i la feina que hi fan les ONGs, no sempre del tot satisfactòria.

Aquesta xerrada s’emmarca en el programa “Fem Servei” de l’IE Sant Jordi. El projecte pretén aconseguir que els alumnes participem, ens impliquem i ens comprometem en accions comunitàries que ens permetin adquirir coneixements i esdevenir més i millor ciutadans actius en el nostre entorn proper. D’aquesta manera s’aprèn per servir a la comunitat i alhora aquest servei passa a ser font de noves competències i valors. Treballem transversal i competencialment tota la part teòrica que donarà juntament amb la pràctica el coneixement necessari per una bona presa de decisions entorn a la implicació d’un mateix dins el marc comunitari.

Amb aquest programa els alumnes podem valorar i escollir quin petit projecte ens és més proper i motivador per desenvolupar el seu servei, tenint en compte les necessitats i possibilitats del municipi.

NOTÍCIA AMBIENTAL

Aquest curs ens hem proposat fer un seguiment de les notícies mediambientals més destacades. Tindreu des de notícies locals a d’altres de caràcter més global, però totes amb un denominador comú: elaborades pels alumnes.

Es tracta d’un objectiu d’aquest any, generar conscienciació sobre els problemes que les persones provoquem al Medi Ambient. Com a Escola Verda que som ens en sentim corresponsables. L’Eskamot Verd, format per alumnes de Primària i de l’ESO.

Comencem amb aquesta notícia elaborada pels de 4t d’ESO: Notícia: Antàrtida sense gel

COHESIONEM-NOS

Els de 1r i 2n d’ESO hem fet una sortida de cohesió de tutoria.

Aprofitant que és bon any, he sortit a buscar bolets a Galera (no us direm el lloc exacte) i n’hem trobat molts. I què n’hem fet? Doncs hem fet una bona brasa i ens els hem menjat. Hem completat la sortida amb dinàmiques de grup per valorar i reflexionar sobre el què hem fet.

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL

A l’IE Sant Jordi som un centre compromès amb valors com la no discriminació per motius de gènere.

Per això avui els de 4t d’ESO hem fet una dinàmica sobre els gèneres a Educació Emocional. Posar-nos a la pell dels altres en situacions específiques ens ajuda reflexionar i ens permet entendre les coses des d’una altre punt de vista.

 

ANGLÈS I NOVES TECNOLOGIES

New technologies are in our daily routine. Today, the students of 4th A ESO sat for an English test about a film ans we also did some gammar evaluating activities.

Les noves tecnologies formen part de la nostra rutina diària. Avui els alumnes de 4t d’ESO A hem fet una prova de comprensió d’una pel·lícula que vam veure la setmana passada. També hem fet dues activitats avaluatives de gramàtica.

QUI HA MATAT AL REI?

A 2n d’ESO estem investigant qui a matat al rei Ermengol.

Estem a l’Edat Mitjana, el rei Ermengol ha estat assassinat. Per això ens hem reunit els representants dels diversos estaments, que som nosaltres, els alumnes. Anem investigant totes les proves per descobrir quin estament ha sigut el culpable. Seran els nobles? Els pagesos? O potser aquesta part dels no privilegiats que s’estan enriquint a les ciutats, els burgesos? Serà un home o una dona? Dilluns ho sabrem!

Tot plegat ens serveix per endinsar-nos en l’Edat Mitjana, una etapa històrica que anirem coneixent amb el nou projecte: El joc de l’oca, l’enigma d’un camí mil·lenari”.

https://drive.google.com/file/d/1MZaaTr8vNqqixlq6KKN7viwSlSSBk9xR/view?usp=sharing

 

JA HEM VOTAT

Dijous vam fer les eleccions a l’Institut Escola i ara ja tenim els resultats. El recompte ha sigut emocionant i fins que no s’ha tancat la darrera Mesa no hem tingut els resultats definitius.

Finalment el PDI s’ha imposat per un sol vot al PRID.

Felicitats als guanyadors!

Ara podran anar a veure a l’alcalde per explicar-li les seves millors propostes.

TEATRE!

Els nens i les nenes d’Infantil hem anat al teatre.

Tot caminant ens hem desplaçat fins al teatre municipal per anar a veure l’obra “Kaixes” i durant una hora hem jugat a través de les cançons. Algunes les coneixíem, però altres ens han vingut de nou.

Ens ho hem passat molt bé. L’audició musical ens ha encantat!

VOTEM!

Hem votat!!!

Sí, hem celebrat les eleccions de l’IE Sant Jordi. A 3r d’ESO estem acabant el projecte “Vull guanyar les eleccions”. Ha estat un viatge per diferent les formes de govern que existeixen, investigant quines són més respectuoses amb els Drets Humans.

I tot això com ens implica als navassencs i les navassenques? Doncs precisament aquest any tenim eleccions municipals, i nosaltres hem fet un munt de propostes per millorar el poble. Els diversos grups de treball hem elaborat uns vídeos electorals on expliquem com podem fer un poble millor.

Avui ha arribat el gran dia. Tots els alumnes de l’Institut, el professorat i els alumnes i professors i professores de 5è i 6è de Primària hem votat per triar el projecte que ens ha semblat més oportú pel poble.

L’escrutini encara no ha començat, però aviat sabrem qui són els guanyadors. Tindran l’oportunitat d’anar a l’Ajuntament a reunir-se amb l’alcalde per explicar-li quines són les seves propostes.

PROJECTE OVNI

Imagina’t que arriba un OVNI a la Terra.

Hi viatja un simpàtic extraterrestre que vol conèixer el nostre planeta.

I li has d’explicar tu.

Com ho faries?

Doncs bé, els alumnes de 2n d’ESO hem fet un munt d’experiments per comprendre els funcionament dels estats de la matèria, el comportament dels àtoms i els motius dels canvis que s’hi produeixen. I també hem gravat un vídeo on expliquem al nostre amic extraterrestre tot el què necessita saber.

Per fer el vídeo hem hagut d’estudiar i experimentar molt. Aquí ens podeu veure fent l’avaluació i la coavaluació per saber tot el què hem après.

POSANT-NOS A L’ALTRA BANDA

Avui els docents hem acabat el dia fent d’alumnes. Avui han coincidit dos cursos que ja teníem engegats i que seguiran uns quants dies més.

A Primària professors de l’Escola i de l’Institut hem compartit la formació a càrrec de l’Albert Rigol. “Matemàtiques per la vida” n’és el títol i amb ella aprenem a veure les matemàtiques de diverses maneres per tal d’acostar-nos a tots els perfils que presenta el nostre alumnat.

A Secundària ens hem centrat en les lletres. El curs “Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües” és un programa que durarà 3 anys i ens servirà per aprendre a incloure les llengües en els diversos àmbits de l’ensenyament.