Fruita a l’Escola

La nostra escola participa en el Pla de Consum de Fruita a les escoles. Aquesta és una iniciativa de la Unió Europea que es fa efectiva per una acció coordinada dels Departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribueix fruita i/o verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.

Aquesta fruita i verdura fresca la distribuïm gratuïtament a l’alumnat d’Educació Infantil i Primària, al llarg de tota una setmana i dins el recinte escolar, per a ser consumida a l’hora d’esmorzar.

Els objectius del Pla són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars el centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis d’incrementar el consum de fruites i verdures, sobre la seva diversitat, característiques, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants, com ara augmentar el consum de fruites i verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I reduir el consum de llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Els productes a subministrar en el marc del Pla de Consum durant el curs escolar poden ser: préssec, nectarina, pruna, pera, poma, cirera, albercoc, taronja, mandarina, maduixot, plàtan, raïm, nespra, kiwi, caqui, pastanaga i tomàquet cirerol.

Triptic

Poster