Sant Jordi

Per celebrar la festa de Sant Jordi, els alumnes de  4t, 5è i 6è, hem explicat contes a la resta de companys i companyes. Hem gaudit molt  preparant, portant a terme l’activitat i compartint-la amb tots els nens i nenes de l’escola.

Aquí us deixem el vídeo per tal que, vosaltres, també en pugueu gaudir!

Welcome to The Fonix Concurs d’anglès interescolar de Catalunya

THE FONIX, és un concurs escolar d’anglès dissenyat per afavorir l’aprenentatge de la llengua anglesa dels alumnes de primària, secundària i batxillerat i dels alumnes dels centres d’educació d’adults. La participació en el concurs es fa exclusivament a través del centre on l’alumne està matriculat.

Estem en la fase de votar al grup guanyador de l’escola. Us demanem que voteu amb un like al video de la nostra escola. Heu d’anar a Youtube i clicar like. Podeu anar a youtube clicant sobre youtube que apareix en el següent video. https://youtu.be/X528dtbEcbY?list=PL2w-W8Ny5yOq1VQMrFaQd37ICtqoFgo7A

Robocat Girona

Ahir dos equips de l’escola, amb alumnes de 4t, 5è i 6è, van participar a la fase territorial de la RoboCAT. Van fer un molt bon paper!

Ara toca preparar la Gran Final que es durà a terme a l’Escola Els Estanys el proper 5 de maig.

Hi esteu tots convidats!

Excursió a Barcelona – Gaudí

Els alumnes de 6è hem anat a Barcelona a visitar dues grans obres de l’arquitecte modernista Antoni Gaudí. Al matí hem anat a la Sagrada Família i a la tarda al Park Güell. Uns guies ens n’han explicat la història, les característiques i algunes anècdotes interessants. Per concloure la jornada ens hem endinsat en l’univers creatiu de l’arquitecte de manera interactiva i amb tecnologia 4D.

4t. Mesurem l’escola.

Els alumnes de quart han treballat la longitud mesurant diferents espais de l’escola. Amb l’ajuda de les cintes mètriques han posat en pràctica les unitats de mesura treballades, descobrint l’amplada del porxo, la llargada de la pista de bàsquet, l’alçada de les porteries, etc.

Ha estat una pràctica molt enriquidora com podeu veure a les fotografies.

Per què escollir religió?

L’ assignatura de Religió és un espai de conversa i descoberta del nostre entorn: la història, l’arquitectura, la pintura, els edificis de caire religiós, els noms dels carrers, els patronatges de les viles i les principals celebracions religioses. Alhora és un lloc on es desenvolupen les competències bàsiques a través de projectes que parteixen dels interessos dels nens i nenes. Els grups reduïts permeten personalitzar les tasques i adaptar el nivell segons calgui. A la classe de religió els aprenentatges es viuen i així es consoliden. Alguns projectes treballats d’enguany són: el gran recapte d’aliments, la descoberta dels edificis religiosos arreu del món, revisió dels costums i la història del pròxim orient, relats de la Bíblia i els seus protagonistes, revisió dels propòsits per millorar i ser positiu, les celebracions de Nadal, Setmana Santa, Pasqua i Rams, etc. Tot sota un enfoc pràctic per viure i conviure en la diversitat de la que tots en som part.

XIV CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Ahir els nostres alumnes van participar al XIV Certamen de Lectura en Veu Alta que es va tenir lloc al Teatre Municipal de Palafrugell.

De la categoria Grumets vermells que correspon al cicle mitjà, ens va representar l’alumna Berta Iñigo, de la categoria Grumets Verds, corresponent al cicle superior, va llegir la Liza Alicia Laurent i dels Timoners, que és pels alumnes d’aula d’acollida, la Michelle Fonseca. Felicitem a les nostres representant perquè ho van fer molt bé.

Van anar a fer de públic, els alumnes finalistes de cada categoria i els alumnes de SEP d’acollida. Cliqueu a sobre de la imatge si voleu veure més fotografies.

El nostre pa

I en haver esperat dos trimestres, els nens i nenes de primer, hem observat el pa que vàrem penjar el primer trimestre, després de tocar-lo amb les mans molt brutes. A partir d’aquest experiment hem treballat les floridures i les hem observat de ben a prop.

Aquí us deixem les imatges perquè pugueu comprovar el que ha passat amb el nostre pa!

“ACTUEM 365”

Si us vau perdre o, si us ve de gust, tornar a veure la cloenda del nostre Projecte interdisciplinar emprenedor “Actuem 365”, aquí us deixem els vídeos amb les representacions dels nostres alumnes perquè en pugueu gaudir!

EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE INICIAL

CICLE MITJÀ: 3r

CICLE MITJÀ: 4t

CICLE SUPERIOR

Premi Sambori

En Llibert Teixidor de cinquè ha obtingut el segon premi de la categoria de cicle superior en el concurs Sambori de les comarques gironines. El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en els centres.

Moltes felicitats Llibert!

Sorteig pro-viatge de 6è

Avui, després de la cloenda del projecte interdisciplinar emprenedor “Actuem 365”, hem sortejat les 5 paneres. Els guanyadors han estat els següents:

Panera 1: 478 – Carol Vergés
Panera 2: 175 – Miriam
Panera 3: 411 – Maria Àngels
Panera 4: 417 – Pep Sánchez
Panera 5: 408 – Carolina Vidal

Moltíssimes gràcies per la vostra participació i enhorabona als guanyadors!

Rams

Per la tradició del proper Diumenge de Rams l’alumnat de tots els cicles de Religió ha elaborat un collage amb els objectius que s’han proposat pel futur. Llavors de treballar la Quaresma com un temps per millorar en la convivència dins i fora l’escola, han… Llegeix més»