Biblioteca

La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que conté documents en tota mena de suport per a l’aprenentatge, l’ensenyament i la recerca. La principal funció de la biblioteca escolar és la d’impulsar la lectura i donar suport al desenvolupament de la competència lectora, però també la d’organitzar i gestionar la informació i el fons documental, donar suport i manteniment a les biblioteques d’aula, facilitar l’adquisició de les competències en l’ús de la informació, i proveir de serveis i recursos adreçats a alumnes i mestres.

L’escola Sant Joan ofereix un servei de biblioteca escolar cada tarda amb la presència del mestre responsable de la biblioteca que permet:

• oferir servei de préstec personal per a alumnes i mestres;
  • que alumnes vinguin a buscar llibres específics sobre algun tema que estiguin treballant (préstec personal o per a les aules);
  • organitzar activitats de presentació de llibres i de promoció de la lectura (fent lectures en veu alta de llibres adequats a cada grup d’edat, exposicions, club de lectura, etc.).

La nostra biblioteca també obre durant les hores de l’esbarjo. Així, l’alumnat de primària té l’opció de consultar llibres i revistes, jugar amb jocs de taula, consultar el correu electrònic de l’escola, cercar informació, etc.