Trobareu tota la informació referent a la preinscripció 2024-2025 al següent enllaç.
➡ Oferta inicial de places.
Trobareu tota la informació referent a la preinscripció 2024-2025 al següent enllaç.
➡ Oferta inicial de places.
Quan vam anar a l’Auditori a escoltar Aquafonia, una de les cançons que ens va interpretar el pau va ser l’obertura de l’òpera Carmen. Nosaltres hem aprofitat aquesta obra per fer un exercici de creativitat i reconeixement auditiu.
A la frase A caminem seguint una estructura… Llegeix més»
Aquest divendres 17 de març els nens i nenes de 6è participarem d’una cantata a nivell municipal, una cantata que interpretarem cors de diferents escoles de Lleida (entre les quals hi serem nosaltres) juntament amb l’Orquestra simfònica del conservatori i els actors i actrius de… Llegeix més»
Avui hem decidit acabar diferents propostes que fa dies que treballàvem a l’espai de música i cada grup classe s’ha encarregat d’enregistrar-ne una.
TRES POMETES DEL POMER.
Aquesta és una cançó de triar molt llarga però molt bonica recollida al Soleràs i que hem aprés durant aquests… Llegeix més»
Fa un parell de setmanes que hem estat experimentant amb diferents objectes sonors a infantil. Cada grup va escollir uns objectes sonors i es va imaginar alguna situació evocada pel so d’aquell objecte. Una vegada escollides les situacions ens vam imaginar que viatjàvem d’un lloc… Llegeix més»
Ara que ja sabem picar cartells rítmics amb corxeres, negres, blanques i silencis de negra, hem intentat interpretar-los, però aleatòriament, fent polirítmies (diferents ritmes alhora, depenent de quin cartell piquem).
1r ho hem fet tots junts a l’entrada, després de viure l’experiència n’hem parlat i ho… Llegeix més»
Avui hem començat a fer un treball amb les cintes.
1r hem jugat una estona per tal de conèixer les possibilitats d’aquest material artístic. Després hem creat un moviment de cinta per cadascun dels ritmes que sabem reconèixer i hem jugat a reconèixer, auditivament, els ritmes… Llegeix més»
Avui hem jugat una mica amb les cintes. Hem partit de l’audició dels cignes del Carnaval dels animals per descobrir quin animal s’amagava darrere aquesta audició. Després hem jugat amb el cos a interpretar les gotes d’aigua que el piano interpreta amb uns arpegiats i… Llegeix més»
La nit ha estat divertida, amb molta música i moltes rialles, moments per compartir i estones de descans. Al matí ens hem aixecat, preparat maletes i esmorzat, començava el darrer dia de colònies. La visita al Monnatura ha estat genial: explicació del procés de la… Llegeix més»
El dia s’ha aixecat ventós i ennuvolat però això no ens ha privat de gaudir de les activitats del dia. Al matí hem baixat l’Ebre en vaixell, hem vist l’illa de Buda i hem observat una gran varietat d’aus, com distingir-les, els seus noms, també… Llegeix més»
Avui ha estat un dia molt actiu. De bon matí hem pujat a l’autocar, dues hores de viatge fins a Deltebre. Al matí hem fet una visita a l’ecomuseu, una recreació del Delta en petit. Hem descobert les espècies d’animals i plantes del territori i… Llegeix més»
Ja estem a mitjans de curs i ja som uns experts i expertes interpretant ritmes, no només llegint-los, ficant-hi veu i picant-los amb la mà, a més a més som capaços d’interpretar un cartell mentre altres companys i companyes n’interpreten un altre.
Mireu, mireu!!!
Fa uns quants dies us vam presentar la nostra nova cançó interpretada. Amb aquesta cançó hem introduït l’harmonització amb plaques a l’aula de música, i aquests nens i nenes són tan cracs que fins i tot són capaços de seguir al director, de tocar la… Llegeix més»
Fa uns quants dies vam anar a l’Auditori a gaudir d’una audició plena de ritmes llatinoamericans. Un dels països dels quals ens van parlar va ser Mèxic, i nosaltres, vam jugar a descobrir en quin compàs estava aquesta cançó.
Tot i que vam arribar a la… Llegeix més»
Després d’un trimestre treballant el ritme, hem tornat a agafar els instruments de percussió i hem tornat a interpretar els cartells rítmics. Ara, al segon trimestre, ja ho fem així de bé!!!
Avui han tornat els nostres amics i amigues de 4t d’ESO per jugar amb la colla de cicle inicial. Ha estat una tarda diferent i enlloc de jocs de taula hem jugat a jocs al pati: al “pitxi”, al cementeri i a matar conills.
Ha estat… Llegeix més»
Aquesta peça musical, la Marxa turca, ens la va interpretar el Pau Elies dins l’espectacle Aquafonia. Nosaltres, a l’aula de música, l’hem instrumentat amb aquesta estructura i aquests instruments.
El resultat ha estat aquest:
Aquesta cançó l’estem preparant els infants de 1r per harmonitzar-la amb plaques. De moment us en deixem l’enregistrament amb veu.
Aquest trimestre hem anat introduint la interpretació dels compassos amb moviment. Aquest és un exemple d’una acció feta per treballar el compàs de dos temps.
Quan vàrem anar al Caixafòrum a escoltar l’audició de “Vols viatjar amb mi”, vam escoltar obres de diferents autors clàssics i un dels compositors que vam escoltar va ser Mozart.
Amb una de les peces que vam escolar vam fer un treball reconeixement auditiu de les… Llegeix més»
Amb aquesta cançó celta farem un treball de dansa amb uns elements pròpis de la nostra cultura i la nostra dansa: bastons.
Abans però cal aprendre a reconèixer les frases per tal de poder fer el treball.
Els nens i nenes de 1r ho fem així de… Llegeix més»