CULTURA EMPRENEDORA A L’ESCOLA

Els alumnes de 5è hem començat un nou projecte que durarà tot el curs escolar. L’objectiu del projecte és fomentar la cultura emprenedora per desenvolupar valors, hàbits i habilitats que capacitin les persones per impulsar projectes professionals i vitals.

Concretament, el projecte impulsat per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local i la d’Educació de la Diputació de Barcelona aposta pel cooperativisme com a filosofia empresarial, per ser un model de gestió democràtica i en el qual la responsabilitat social és un criteri rector de l’activitat econòmica.

Durant el curs, l’alumnat crea, gestiona i tanca una cooperativa, procés que comporta constituir l’empresa, escollir el producte, dissenyar la imatge corporativa, fer difusió i comunicació del projecte, produir i vendre en un mercat local, aportar part dels beneficis a projectes d’interès social i avaluar la feina feta.

En un context creatiu i lúdic, els nens i nenes desenvolupen capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal i, alhora, al mantenir contacte amb entitats i empreses del territori, l’escola s’integra a l’entorn.

De fet, el projecte és una estratègia local amb voluntat d’incorporar-se a les polítiques municipals i d’estendre’l i mantenir-lo a les escoles, de manera cada nou curs els nens i nenes participants al projecte canvien, però s’hi mantenen els centres educatius i se n’incorporen de nous.

Cultura emprenedora a l’escola es desenvolupa des del 2011, amb l’objectiu de fer-lo extensiu, progressivament, al conjunt de la província de Barcelona.