Normatives i recomanacions

21. ENTRADES I SORTIDES (segons mesures COVID-19)

Les entrades i les sortides del centre es realitzaran esglaonadament de la següent manera:

Alumnes d’Educació Infantil – P3, P4 i P5:

Les famílies entraran i sortiran per la primera porta del carrer. Només els podrà acompanyar un familiar fins a la porta de la classe i hauran de mantenir la dis12tància de seguretat de 1,5 metres. Els acompanyants hauran de portar mascareta fins que accedeixin a l’aula del seu grup estable i es recomana molt, que els nens i nenes també la portin. Per la sortida es realitzarà el mateix recorregut, però a la inversa. Els horaris d’entrada i sortida seran per grups i queda de la següent manera:

GRUPS HORA D’ENTRADA AL MATÍ HORA DE SORTIDA AL MATÍ HORA D’ENTRADA A LA TARDA HORA DE SORTIDA A LA TARDA
P4 8:50h 12:50h 14:50h 16:50h
P3 i P5 9h 13h 15h 17h

 

Alumnes de primària – 1r, 2n i 3r:

L’alumnat entrarà sol per la segona porta del carrer i hauran de portar la mascareta durant tota la jornada escolar, fins que el Departament ens notifiqui que dins del seu grup estable se la puguin treure.

Els/les alumnes de 3r curs utilitzaran l’escala central per accedir a les seves aules i faran el mateix circuit, però a la inversa, per marxar cap a casa. Els/les mestres els acompanyaran fins a la porta metàl·lica exterior i marxaran sols.

Els de 1r i 2n sortiran fins a l’entrada enjardinada de l’escola acompanyats pel mestre o la mestra que està amb ells/elles i s’entregaran a cada familiar ordenadament. Els grups de 2nA i 2nB s’esperaran a la paret de la façana del cantó esquerre i els grups de 1rA i 1rB s’esperaran a la paret de la façana del cantó dret (on hi ha l’aparcament de patinets i bicicletes).

 

GRUPS HORA D’ENTRADA AL MATÍ HORA DE SORTIDA AL MATÍ HORA D’ENTRADA A LA TARDA HORA DE SORTIDA A LA TARDA
3r 8:50h 12:50h 14:50h 16:50h
1r i 2n 9h 13h 15h 17h

 

Alumnes de primària – 4t, 5è i 6è:

L’alumnat entrarà i sortirà sol per la tercera porta del carrer i hauran de portar la mascareta durant tota la jornada escolar, fins que el Departament ens notifiqui que dins del seu grup estable se la puguin treure.

Els i les alumnes de 5è i 6è passaran pel pati i entraran per les portes antipànic del costat del menjador, pujaran per l’escala del costat del menjador per accedir a les seves aules i faran el mateix circuit, però a la inversa, per marxar cap a casa.

Els/les alumnes de 4t entraran per la porta antipànic del costat de secretaria i pujaran per l’escala central. Els i les mestres els acompanyaran fins a la porta metàl·lica exterior.

GRUPS HORA D’ENTRADA AL MATÍ HORA DE SORTIDA AL MATÍ HORA D’ENTRADA A LA TARDA HORA DE SORTIDA A LA TARDA
8:50h 12:50h 14:50h 16:50h
4t i 6è 9h 13h 15h 17h

 

Tot els/les alumnes abans d’entrar a l’escola, s’haurà de rentar les mans amb gel hidroalcohòlic i se’ls prendrà la temperatura.

    • Les portes de l’escola s’obriran en dos torns: a les 8:50h i a les 9h, i per la tarda a les 14:50h i 9h i de les 17h.
    • Us demanem que sigueu puntuals i que justifiqueu les absències, ja sigui per escrit a l’agenda o llibreta viatgera o telefònicament.
    • Les portes es tancaran a les 9:10h i a les 15:10h. Els retards no justificats poden tenir conseqüències.
    • Si la persona que ve a recollir l’alumne/a és diferent a l’habitual, és molt important que es notifiqui prèviament, ja sigui per escrit o per telèfon i que s’ompli el full d’autorització.
    • El carrer quedarà tallat pel trànsit de les 8:45h a les 9:10h / 12:45h a les 13:10h / 14:50h a les 15:10h / 16:45h a les 17:10h per la seguretat dels i les alumnes.

 

2. INFORMES I ENTREVISTES AMB LES FAMÍLIES

  • Els infants d’educació infantil disposen d’un quadern viatger; els/les alumnes de cicle inicial tindran una llibreta viatgera per facilitar la comunicació família-escola; de la mateixa manera que l’alumnat de cicle mitjà i superior disposen d’una d’una agenda escolar per facilitar la comunicació família-escola i apuntar activitats concretes, informacions importants, deures, etc.
  • Les famílies de P3 i de l’alumnat nou al centre tenen una entrevista personal amb el/la tutor o tutora corresponent a les primeres setmanes de curs.
  • Es donen dos informes (desembre i juny) a l’alumnat d’Educació Infantil i tres (desembre, març i juny) a l’alumnat de Primària.
  • L’entrevista personal amb les famílies per comentar els informes es fa pel gener i pel juny.
  • També cada tutor/a disposa d’una hora setmanal d’atenció a l’alumnat i a les famílies. Cal concertar visita si hi ha qualsevol aspecte a comentar.

 

3. NORMATIVES I RECOMANACIONS

CAL PORTAR:

  • 1 bata* de pintura.

    1 bata* pel menjador, si s’escau. * Cal posar-hi el nom i cosir-hi una veta llarga per poder-les               penjar.

    2 capses de mocadors de paper.

    1 capsa de tovalloletes humides (infantil P3 i P4).

  • El dia de Psicomotricitat o d’Educació Física cal portar calçat esportiu i la samarreta de l’escola que proporciona l’AMPA. A partir de Cicle Mitjà, per higiene, els/les alumnes portaran una samarreta de recanvi. Cal posar el nom a la samarreta, sobretot, a la de l’escola, perque totes són iguals.
  • Les jaquetes, anoracs i tota la roba que portin (gorros, bufandes, guants, …) s’han de marcar amb el nom i han de portar una veta llarga o goma.
  • Els nens i les nenes no han de portar joguines a l’escola i pels aniversaris no es portaran esmorzars ni altres detalls pels companys/es de classe. Cada nivell, segons l’edat dels  i les alumnes, ho celebrarà a l’aula segons s’acordi. Si algun/a alumne/a porta invitacions per alguna festa, cal que aquestes s’entreguin fora de l’escola.

 

4. ESMORZARS

  • Des de l’escola volem col·laborar amb vosaltres a fer més sana la dieta dels vostres fills/es. Aquest curs participem en el Pla de Consum de Fruita i llet a les Escoles que promou la Direcció General d’Alimentació del Departament d’Agricultura.
  • És important que els nens i nenes esmorzin a casa. Aquest és l’esmorzar important.
  • A mig matí, a l’escola es menja poc. Eviteu molta quantitat de menjar, ja que llavors no s’ho poden acabar.
  • No abusar de la bolleria (pastes) i els menjars ensucrats.
  • Es fomenten els esmorzars saludables. L’escola ofereix una proposta setmanal d’esmorzars saludables.
    Els dimecres esmorzem fruita i els divendres fruita o fruits secs.
  • Hem observat que alguns esmorzars generen molts residus: TETRA BRIKS, BOSSES, EMBOLCALLS, POTS DE PLÀSTIC, etc, i ens hem proposat demanar la vostra col·laboració per reduir tot aquest munt de deixalles.
  • Us demanem que eviteu portar SUCS, LÍQUIDS I BRIOXERIA. A l’escola tots  i totes bevem aigua.
  • Aprofitem per recordar-vos que cal fer ús de la carmanyola i evitar embolcalls en els esmorzars. No s’embolicarà ni amb paper d’alumini ni amb paper transparent.

5. CARTA DE COMPROMÍS

Les famílies del centre han de signar una carta de compromís que us adjuntem a continuació.

CARTA DE COMPROMIS