Normatives i recomanacions

1. ENTRADES I SORTIDES 

  • Les portes de l’escola s’obriran 5 minuts abans de les 9h i de les 15h.
  • Els/les alumnes d’Educació Infantil entraran per la primera porta que dóna accés al pati de l’escola, excepte P5B que entrarà per la primera porta del porxo. Les famílies acompanyaran els alumnes de P3, P4 i P5 fins a la porta de l’aula. A l’hora de sortir, les famílies també entraran a recollir els/les seus/seves fills/es a l’aula.
  • Els/les alumnes de Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior entraran al centre per la porta principal de l’escola i aniran a les respectives aules. En cap cas, els i les alumnes més grans podran passar per altres recorreguts que no siguin els inidicats.
  • Les famílies dels/les alumnes de Cicle Inicial aniran a recollir els/les seus/seves fills/es a la porta de la classe. Cal que les famílies s’esperin a la paret del costat de les respectives aules i esperar el seu torn per tal de deixar pas a les persones que van a altres aules i a les que han de sortir.
  • Us demanem que sigueu puntuals i que justifiqueu les absències, ja sigui per escrit a l’agenda o llibreta viatgera o telefónicament.
  • Les portes es tancaran a les 9:05h i a les 15:05h. Els retards no justificats poden tenir conseqüències.
  • Si la persona que ve a recollir l’alumne/a és diferent a l’habitual, és molt important que es notifiqui prèviament, ja sigui per escrit o per telèfon i que s’ompli el full d’autorització.

 

2. INFORMES I ENTREVISTES AMB LES FAMÍLIES

  • Els infants d’educació infantil disposen d’un quadern viatger; els/les alumnes de cicle inicial tindran una llibreta viatgera per facilitar la comunicació família-escola; de la mateixa manera que l’alumnat de cicle mitjà i superior disposen d’una d’una agenda escolar per facilitar la comunicació família-escola i apuntar activitats concretes, informacions importants, deures, etc.
  • Les famílies de P3 i de l’alumnat nou al centre tenen una entrevista personal amb el/la tutor o tutora corresponent a les primeres setmanes de curs.
  • Es donen dos informes (desembre i juny) a l’alumnat d’Educació Infantil i tres (desembre, març i juny) a l’alumnat de Primària.
  • L’entrevista personal amb les famílies per comentar els informes es fa pel gener i pel juny.
  • També cada tutor/a disposa d’una hora setmanal d’atenció a l’alumnat i a les famílies. Cal concertar visita si hi ha qualsevol aspecte a comentar.

 

3. NORMATIVES I RECOMANACIONS

  1. Cal portar:

    1 bata* de pintura.

    1 bata* pel menjador, si s’escau. * Cal posar-hi el nom i cosir-hi una veta llarga per poder-les penjar.

    1 capsa de mocadors de paper.

    1 capsa de tovalloletes humides (infantil P3 i P4).

b.  El dia de Psicomotricitat o d’Educació Física cal portar calçat esportiu i la samarreta de l’escola que proporciona l’AMPA. A partir de Cicle Mitjà, per higiene, els/les alumnes portaran una samarreta de recanvi. Cal posar el nom a la samarreta, sobretot, a la de l’escola, perque totes són iguals.

c.  Les jaquetes, anoracs i tota la roba que portin (gorros, bufandes, guants, …) s’han de marcar amb el nom i han de portar una veta llarga o goma.

e.  Els nens i les nenes no han de portar joguines a l’escola i pels aniversaris no es portaran esmorzars ni altres detalls pels companys/es de classe. Cada nivell, segons l’edat dels  i les alumnes, ho celebrarà a l’aula segons s’acordi. Si algun/a alumne/a porta invitacions per alguna festa, cal que aquestes s’entreguin fora de l’escola.

 

4. ESMORZARS

  • Des de l’escola volem col·laborar amb vosaltres a fer més sana la dieta dels vostres fills/es. Aquest curs participem en el Pla de Consum de Fruita i llet a les Escoles que promou la Direcció General d’Alimentació del Departament d’Agricultura.
  • És important que els nens i nenes esmorzin a casa. Aquest és l’esmorzar important.
  • A mig matí, a l’escola es menja poc. Eviteu molta quantitat de menjar, ja que llavors no s’ho poden acabar.
  • No abusar de la bolleria (pastes) i els menjars ensucrats.
  • Es fomenten els esmorzars saludables. L’escola ofereix una proposta setmanal d’esmorzars saludables.
    Els dimecres esmorzem fruita i els divendres fruita o fruits secs.
  • Hem observat que alguns esmorzars generen molts residus: TETRA BRIKS, BOSSES, EMBOLCALLS, POTS DE PLÀSTIC, etc, i ens hem proposat demanar la vostra col·laboració per reduir tot aquest munt de deixalles.
  • Us demanem que eviteu portar SUCS, LÍQUIDS I BRIOXERIA. A l’escola tots  i totes bevem aigua.
  • Aprofitem per recordar-vos que cal fer ús de la carmanyola i evitar embolcalls en els esmorzars. No s’embolicarà ni amb paper d’alumini ni amb paper transparent.

5. CRITERIS D’AVALUACIÓ

L’escola disposa d’un document aprovat el maig del 2009 que especifica la finalitat de l’avaluació, què avaluem en cada cas i com i quan ens proposem avaluar l’alumnat. També concreta els sistemes d’informació i comunicació entre l’escola i les famílies. Aquest és un document “consultable” per a tothom a qui interessi.