Informació important

Vaga general del 18 d’octubre de 2019

La major part del professorat de l’INS Vallbona d’Anoia s’adhereix a la vaga convocada per demà.

El Consell Comarcal de l’Anoia ha decidit suspendre el servei de transport escolar a la comarca per divendres 18 d’octubre. Dilluns 21 el transport funcionarà amb normalitat.

El centre romandrà obert amb serveis mínims. Això significarà que no es podrà fer classe amb normalitat

Cordialment,

L’Equip Directiu.

 

Concurs de fotografia. Setmana de la Ciència i les Humanitats 2019

https://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/general/concurs-de-fotografia-setmana-de-la-ciencia-i-les-humanitats-2019/

 

Jornada esportiva 2n ESO

Avui dia 25 de maig els alumnes de 2n ESO han gaudit d’una jornada esportiva a les Comes d’Igualada. Durant tot el matí han tingut l’oportunitat de practicar futbol, bàsquet, mazabol, 10 passades, pichi, volibol i handbol.

L’esport és certament un gaudi i una necessitat creixent , però també font d’aprenentatge físic, social i intel·lectual.

“Terror a la xarxa”

IMG_20170524_104947

Els nostres alumnes de 1r d’ESO han tingut una xerrada virtual amb Álvaro Colomer i Antonio Lozano, que són els autors del llibre que han llegit aquest 3r trimestre, “Terror a la xarxa” .
Els nois i les noies han tingut l’oportunitat d’entrevistar els autors i els autors han tingut l’oportunitat de conèixer i parlar amb els joves lectors… Així doncs, enriquidor per a les dues bandes!

Jornada d’intercanvi d’experiències de les escoles verdes de l’Anoia

 

El dia 24 de maig , cinc representants de la Comissió ambiental de la SES, han anat al Museu de la Pell d’Igualada, on han compartit experiències i han preparat accions noves de treball o de millora del centre.

A la tarda han anat a l’espai dels horts municipals d’Igualada i allà vora el riu, han realitzat diferents tallers:  la visita i planter als horts, preparació de l’hotel d’insectes, neteja de riu  (Let’s clean Europe) ,construcció de caixes niu i confecció d’espantaocells.

Ha estat un molt bon dia en tots els sentits: han après, han gaudit i ha fet un temps immillorable!

British Day 2017

 

El dia 25 de maig hem celebrat el British Day. El centre s’ha organitzat de manera que resultés una jornada atractiva, divertida i enriquidora.

A partir de les 10 del matí ha hagut una miqueta de tot : gimcana amb entrega de premis,  Video about British Culture amb treball posterior i  Preparing a British thematic performance .

Els alumnes s’han repartit  de manera que tothom pogués entrar a cadascuna de les aules, les quals,  guarnides per a l’ocasió, han ofert una petita representació en clau britànica, que ha estat celebrada per tothom.

La Saeeda Ahmed ens ha visitat

 

Ahir dia 24 de maig, tal com estava anunciat, la Saeeda Ahmed ens ha visitat. Al matí va tenir una trobada amb els alumnes del nostre centre a l’Ajuntament de Vallbona, mentre que a la tarda va ser una sessió oberta al públic, a l’auditori del Museu de la Pell d’Igualada.

La professora Susanna Farré ens en fa cinc cèntims:

La Saeeda és una dona emprenedora que dedica la seva vida professional a dirigir projectes que puguin beneficiar a l’economia, la societat i la industria aprofitant els recursos que proporciona l’entorn d’on es viu.

A llarg  de la xerrada ens va posar diversos exemples de com aconseguir-ho: com fer que gent amb minusvalidesa  o  amb molt pocs recursos econòmics poguessin ser útils per la societat i tenir èxit en les seves feines

Ella explicava que moltes vegades els professors eduquem als alumnes unidireccionalment com si haguessin de viatjar al llarg d’un túnel d’un únic sentit per aconseguir uns coneixements que sí, estaran molt bé, en sabran molt, però que no li proporcionaran una visió àmplia del que sap i d’on pot arribar. Parlava de les diferents potencialitats de les persones i que es pot arribar al coneixement per moltes vies (posava la metàfora de com arribar a plaça Catalunya de BCN: s’hi pot arribar per molts camins…).

Una altra cosa que va destacar és que a l’aprenentatge no s’hi pot arribar de forma estressada ni per els alumnes ni pels professors. S’han de buscar espais que permetin respectar els ritmes d’aprenentatge i la motivació dels professors (deixant-los espais de tranquil·litat).

Va posar l’exemple, també, d’un projecte a petita escala que havien fet amb gent de països d’Àsia com la Índia que consistia en dibuixar amb tinta cal·ligrafia aràbiga i havien demostrat que els alumnes es relaxen molt i llavors poden aprendre més.”

 

La Saeeda Ahmed visitarà el centre i farà una conferència a Igualada

Cartell Saeeda definitiu

 El 24 de maig serà un dia molt especial, doncs ens visitarà al centre la Saeeda Ahmed, una noia britànica d’origen pakistanès, que farà dues conferències lligades a la SES Vallbona d’Anoia i dins el projecte ECLIPSE del programa Erasmus+ en que treballem.

A les 18,30 hi haurà una conferència altament cultural i enriquidora oberta a tothom, on la Saeeda ens exposarà la seva visió personal i professional sobre emprenedoria i educació.

Esteu tots convidats a venir!

Sessió sobre la diversitat religiosa al Consell Comarcal de l’Anoia

nova

El passat divendres 12 de maig la nostra SES es va fer present  a una sessió de formació per a la diversitat religiosa. El ponent va ser en Joan Gómez, director d’afers religiosos de la Generalitat, la sessió va durar tres hores i es va impartir al centre comarcal de l’Anoia situat a la plaça sant Miquel d’ Igualada.

El tema de fons va ser  adonar-se de que tot i que la fe és quelcom personal, doncs que  la religió és present arreu i que no la podem obviar, que la societat en que vivim cada cop  més diversa i més globalitzada,  és també cada cop més diversa i globalitzada pel que fa a la religió.

Normalment es tendeix a plantejar el tema religiós com un “problema a resoldre”, quan en realitat és quelcom valuós i útil, tant en la gestió acadèmica com en la gestió de la convivència.

Es va donar molta importància a que les religions es facin visibles i a adonar-nos de que és més important el “com” creiem que no pas el “què” creiem.

Valoració del projecte “El Camí”

 

Desktop6Aquest curs els alumnes de 3r ESO, dins la matèria de geografia han participat d’un projecte singular : “El Camí: Visions particulars sobre els moviments migratoris”.

El projecte que s’ha organitzat juntament amb el CFA Víctor Català de sant Esteve de Sesrovires dins el centre penitenciari can Brians 2 , apart del treball compartit en el blog del projecte: http://elmovimentmigratori.blogspot.com.es/, ha afavorit dues trobades: una primera a la nostra SES, oberta a alumnes i professors on es va compartir i intercanviar experiències i una segona més reduïda el passat dia 9 de maig al centre penitenciari.

Tot plegat ha estat una magnífica experiència, que ha ajudat enormement a professors i  alumnes a ampliar la perspectiva que tenim del món en que vivim, de manera que creiem que s’ha aconseguit amb escreix l’objectiu principal que era  el de treballar per a un alumnat compromès, capaç d’assumir reptes, reflexionar críticament i actuar en l’entorn.

 

 

Taller sobre l’alcohol amb els alumnes de 4t ESO

page (2)

 

També inserit en el pla d’acció tutorial de la SES, el passat dia 8 de maig els alumnes de 4T ESO han participat en un taller sobre “l’alcohol”.
Durant dues hores el ponent ha utilitzat diferents dinàmiques de cara a treballar l’afectació diferencial del consum d’alcohol en funció de l’edat, les falses creences sobre l’alcohol, els riscos i conseqüències de les borratxeres i altres formes d’abús d’alcohol, així com altres aspectes: agressivitat, conducció, sexualitat, relació de parella, legislació, etc.

És del tot necessari que els nostres joves aprenguin a evitar o retardar l’inici del consum d’alcohol, afavoreixin el procés de reflexió crítica sobre el seu consum , reforcin positivament l’opció de no consum i augmentin la percepció de risc associada a l’alcohol.

Taller sobre el tabac amb els alumnes de 2n ESO

page

Dins la mateixa setmana els alumnes de 2n ESO han participat de dos tallers (del primer “sexualitat i afectivitat” ja en tenim una entrada anterior) i aquest segon no ha estat menys interessant, “el tabac”.

Els continguts principals tractats han estat els components del tabac , els efectes per a la salut de la conducta de fumar, les habilitats socials per no cedir a la pressió del grup i l’anàlisi crítica dels missatges publicitaris sobre el tabac.

El que es pretén és fomentar actituds i comportaments positius i saludables, disminuir els factors de risc que faciliten el seu consum, promoure factors protectors que afavoreixin el sentit crític i la capacitat de decidir autònomament: assertivitat, autoestima i capacitat crítica.

El taller ha tingut una durada de dues hores i ha fer servir diferents dinàmiques per tal de tractar els conceptes treballats.

Els alumnes ho han trobat molt interessant !

Primavera a la SES

No solament arriba final de curs, sinó que també arriben les flors

Taller de sexualitat i afectivitat a 2n ESO

page

Aquesta setmana els alumnes de 2n ESO han participat en el taller de sexualitat i afectivitat inserit en el pla d’acció tutorial de la SES.

Aquesta és una de les línees que es treballen dins del curs i que tindrà continuïtat el curs vinent a 3r ESO.

El que es pretén és potenciar actituds positives i responsables en la sexualitat i les relacions compartides i proporcionar un espai de diàleg i reflexió sobre el tema.

1r ESO a l’Estadi Atlètic d’Igualada

El passat dimarts 9 de maig , els alumnes de 1r d’ESO han anat a fer un tastet d’atletisme a l’Estadi Atletic d’Igualada.

Amb més de 50 anys de servei a la ciutat i a la comarca, el CAI és un club de referència. Ha estat el bressol atlètic d’alguns dels millors atletes de Catalunya, del passat i del present.

Qui sap si en el futur, algun d’aquests alumnes nostres formaran part del gruix d’aquests atletes!

Proves Cangur 2017

Enguany una trentena d’alumnes del nostre centre van participar a les proves Cangur de matemàtiques que es van celebrar el passat 16 de març. Aquestes proves, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques, tenen com a objectiu difondre les matemàtiques i motivar i estimular als… Llegeix més»