Al Domus mirem des de la IGUALTAT

En el Domus d’Olivet ens preocupem molt per la societat en què vivim, i aprofitant que ahir, dilluns 8 de març, va ser el Dia de la Dona Treballadora us expliquem com ho fem.

El 25 de novembre, Dia Internacional Contra la Violència Masclista, vam fer un acte en què es va posar de manifest la importància d’una bona educació per a l’eradicació de qualsevol tipus de violència. En l’acte hi va participar tot l’alumnat i professorat, però en diferents nivells. Per tal de visibilitzar la importància de la dona en el món, totes les alumnes i professores del centre vam sortir al pati a mode de protesta, i entre unes i altres, van llegir textos d’experiències i sentiments propis i personals i el manifest. Tot això va anar acompanyat de música que inspirava moments de tendresa, a la vegada que moments foscos, ja que no deixa de ser un dia marcat per la violència. Els alumnes i professors es van quedar a les aules, però van poder veure en directe l’acte, ja que s’enregistrava amb l’aplicació Periscope i es va enviar un enllaç a totes les aules. L’acte va generar uns debats molt interessant a les aules, fet que va enriquir encara més aquest dia. Aquí en teniu algunes fotografies:

25 N - Dia Internacional Contra la Violència Masclista

Pel 8M, Dia de la Dona Treballadora, la major part de l’alumnat de 3r i 4t van fer vaga, però en el centre no es va deixar de celebrar el dia. S’estan penjant cartells pels passadissos, s’estan fent lectures i activitats, no només dedicades a les dones, sinó que conviden a reflexionar sobre la societat en què vivim. A més, des de l’1 de març, han començat a venir al centre les noies del col·lectiu Eclipsades, per fer uns tallers a 3r d’ESO (cliqueu aquí per saber-ne més). Aquí teniu fotos dels cartells i activitats, en concret una del pla lector de 1r d’ESO en què avui, dimarts 9 de març, han llegit el Diari violeta de la Carlota i n’han comentat alguns fragments. Per finalitzar la lectura, i reivindicant la igualtat de gènere, s’han posat unes cintes violetes. També els dibuixos que han fet alumnes de 3r d’ESO interpretant textos de Gabriela Mistral.

8M - Dia de la Dona

Al Domus treballem per a la IGUALTAT.