Experiència amb l’esport adaptat

“No son discapacitats; tenen altres capacitats”

El passat dimecres 21 novembre, en Gerard i en David van visitar-nos al nostre institut, Domus d’Olivet de Canovelles, i van estar fent esport amb nosaltres.

Ells són dos nois amb Síndrome de Down i esportistes del club FEM de Mataró i usuaris de la Fundació Maresme, van venir a fer una sessió d’activitat física amb els alumnes de 4tB del Domus d’Olivet al pavelló Tagamanent de Canovelles. A l’inici de la sessió ens van explicar el seu dia a dia: el què fan, els seus hobbies, que fan a la fundació Maresme, la seva experiència en els SPecials Olympics, etc. Seguidament alguns alumnes van fer-lis preguntes que tant el Gerard com el David van contestar molt amablement.

Ens van ensenyar les normes amb les que ells practiquen el bàsquet, vam fer una pràctica amb els exercicis que més els hi agrada i, finalment, una competició de tres equips.

Al final de la sessió vam tenir una estona per parlar amb ells. Ens van explicar les activitats que realitzen a l’associació cada dia.

El Marc Castañé, ex entrenador del club, professor d’educació Física i acompanyat d’en David i en Gerard concluïa la sessió dient que ‘”no són discapacitats; tenen altres capacitats’’, en referència a que són persones amb unes capacitats emocionals i afectives molt altes.

Vam finalitzar la sessió amb una foto de grup!

Alumnes 4B –  Domus d’Olivet