Preinscripció i Matrícula per al curs 2021-22

S’ha posat en marxa el nou web preinscripcio.gencat.cat, que neix de la voluntat d’acompanyar millor les famílies durant el procés de preinscripció 2021-2022 als ensenyaments obligatoris. Aquest nou portal temàtic permetrà donar suport en la tramitació telemàtica de la preinscripció.

Publicació de les llistes amb el b​arem provisional

Període per presentar reclamacions: del 20 al 26 d’abril. Si no estàs d’acord amb la puntuació provisional, o detectes alguna errada o anomalia, pots presentar una reclamació. Cliqueu aquí i seguiu les instruccions.

Publicació de les llistes una vegada resoltes les reclamacions.    Número de desempat: 40.900  –  Publicació de la llista ordenada.

Publicació de l’oferta definitiva de places (4.6.21).

Publicació de les llistes d’assignació (7.6.21)

MATRÍCULA:  Cal demanar cita prèvia als telèfons 93 840 19 90 – 636 082 341

    • 1r ESO:  del 14 al 18 de juny.  
    • 2n, 3r i 4t ESO (alumnat nou):  del 28 de juny al 2 de juliol.

Més informació per al procés de matriculació.

Acte de graduació de la promoció 2016-2020

Per fi es van graduar els nois i noies de la promoció 2016-2020! 🎓
Per culpa de la pandèmia no vam poder celebrar la vostra graduació. Us la devíem! L’acte va ser molt bonic: van parlar en Jaume (director), en David, la Núria, la Mònica i en Jordi (tutors), i alguns alumnes i pares. Per fi vam tornar a veure’ns les cares, encara que fos amb mascareta.
Moltes gràcies per venir, i per totes aquelles paraules boniques que ens vau dedicar! 💙

Graduació promoció 2016-2020

Ara us toca seguir gaudint del vostre camí. Una abraçada ben forta!

Circuit d’orientació | 3r d’ESO

El divendres 4 de juny, l’alumnat de 3r del Domus va sintetitzar els aprenentatges treballats a classe en aquest Circuit d’orientació. 🗺 Una activitat pràctica, dinàmica, divertida i diferent on en general s’han mostrat motivats per la tasca i encoratjats per incrementar la dificultat, ara que ja coneixen la normativa, simbologia i dinamisme!

Sortides de final de curs 2021

Durant la setmana passada, tots els cursos van realitzar les sortides de final de curs. Si comencem el dimarts 15 de juny…

L’alumnat de 2n, 3r d’ESO i Aula Oberta, van practicar esports aquàtics en el Club Nàutic del Masnou. Van fer paddle surf big sub i vela. I mentre uns eren al nàutic, la resta era a la platja, jugant i refrescant-se!

Sortida al Club Nàutic del Masnou

Seguim amb el dimecres i dijous 16 i 17 de juny. Els nois i noies de 4t d’ESO van fer una nit a Vilanova de Sau. Van fer caiac pel Pantà, van fer tir amb arc i van pujar en un bosc vertical! A més a més, també van ballar a la discoteca… 😉

Colònies 4t d'ESO

 

I per acabar, el divendres 18 de juny, l’alumnat de 1r d’ESO va fer caiac al Pantà de Sau:

Sortida Pantà de Sau | 1r ESO

Visitem la Tarraco romana

L’alumnat de l’optativa de Cultura Clàssica va anar a Tarragona per conèixer Tarraco! Van visitar l’aqüeducte (o Pont del Diable), el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT), on van descobrir i treballar aspectes de la vida dels romans; el fòrum, el circ i l’amfiteatre! A més, també van passejar per la rambla nova, per acabar veient les vistes del balcó del mediterrani. Aquí en teniu algunes fotos, i també alguns dels reportatges que van fer a classe per acabar d’arrodonir la sortida.

Tarraco

 

Servei comunitari 3r ESO i el Dia Mundial del Medi Ambient

El passat 5 juny es va celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient!🌍, i l’alumnat de 3r va començar el Servei Comunitari. El projecte d’aquest curs està basat en la millora del nostre entorn natural, i és per aquesta raó que es van unir per fer una batuda de neteja al riu Congost!

El passat dijous van realitzar l’última jornada del Servei Comunitari. En aquest cas la batuda de neteja es va realitzar pels voltant de l’Institut, el torrent del Fangues i les vores de carretera fins arribar al riu Congost. Esperem que aquestes activitats hagin ajudat a conscienciar no només als nostres alumnes, sinó també als veïns i veïnes de Canovelles sobre la importància de mantenir els espais naturals del nostre poble nets. Servei Comunitari 2021 superat!

Treballem els àlbums il·lustrats a 1r d’ESO

Aquesta proposta sorgeix amb la voluntat de treballar l’educació emocional a partir de llibres il·lustrats. En aquest cas, s’ha treballat Yo mataré monstruos por ti, de Santi Balmes).  Durant l’activitat, es treballarà el temps de lectura, amb una lectura compartida entre iguals, i tindran temps per parlar d’allò llegit, que es tradueix en un temps de reflexió mitjançant el dossier de treball de l’alumne.  Es pretén que els alumnes s’introdueixin en una conversa interna a partir de les qüestions formulades pel docent, diferenciant els quatre moments de la sessió. En conseqüència, a partir del contingut del llibre, es valorarà l’impacte personal que aquest té a cada alumne, valorant les diferents opinions, punts de vista, sensacions i emocions que els genera aquesta lectura. 

Una activitat molt enriquidora!

Tancament projecte eTwinning

Com ja sabeu, durant aquest curs tan convuls, els alumnes de 2n d’ESO han participat en un projecte internacional anomenat “A virtual tour”. Juntament amb altres centres d’Europa (Lituània, Portugal, Turquia i Polònia) han fet activitats que els ha permès conèixer altres cultures, tradicions i maneres de viure alhora que practicaven la llengua anglesa. Això els ha aportat una millora de les habilitats orals i escrites i també han vist la utilitat d’aquest idioma en un context fora de l’aula.

Com a producte final de tot l’esforç que han realitzat, volem compartir amb vosaltres un Google Sites en el qual podeu navegar i consultar les diferents activitats dutes a terme. Esperem que us agradi i que aprengueu tant com hem fet nosaltres.

Visca la biodiversitat!

Les Agulles, el grup del Baix Llobregat d’Ecologistes en Acció, ha elaborat una exposició anomenada Sense Biodiversitat no hi ha vida, que crida a reflexionar sobre les greus conseqüències de la pèrdua de diversitat biològica, tant d’espècies com d’ecosistemes, i com això posa en un risc extrem la pervivència de la vida al planeta tal com la coneixem avui en dia, a més de la pròpia supervivència dels éssers humans.

 

 

 

 

Taller de percussió Inuwali Ki Fan | 3r d’ESO

Aquesta vegada han sigut els nois i noies de 1r i 3r d’ESO i l’Aula Oberta que han participat en un taller de percussió Malinké de la mà de Inuwali Ki Fany, una associació cultural que neix amb l’objectiu “de compartir i divulgar la dansa i la percussió tradicional Malinké”. En aquest taller l’alumnat es familiaritza amb els instruments propis d’aquesta cultura. Coneixen i toquen instruments a la vegada que coneixen una altra cultura! No ho trobeu molt interessant? A més a més, ells s’ho passen molt bé! Ho podeu veure a les fotos…

 

Tallers de doblatge per tots els cursos!

La setmana passada va venir al centre en Francesc Fenollosa Ten per fer un taller de doblatge. Ell és la veu d’El Geni Tortuga Bola de Drac!

Ens va ensenyar com funciona el programari i en què ens hem de fixar quan volem posar una veu en una pel·lícula. I ho vam fer! Ens vam posar davant del micròfon i… 1, 2, 3, Acció! Ens ho vam passar molt bé. Vam aprendre i riure molt!

Moltes gràcies, Francesc!

Tallers de doblatge

Visita de Najat El Hachmi | Autores a les aules

El passat 4 de maig els alumnes de 3r d’ESO van gaudir de la visita de l’escriptora Najat El Hachmi. Nascuda a Beni Sidel, es va traslladar a Vic amb la seva família quan tenia vuit anys. Va cursar Filologia Àrab a la Universitat de Barcelona, ha fet de mediadora cultural a Vic i de tècnica d’acollida a Granollers. Habitualment, també col·labora amb la premsa escrita i amb diferents emissores de ràdio. La seva passió per la lectura i l’escriptura va sorgir des de ben jove i el seu primer llibre va ser publicat el 2004, Jo també sóc catalana. Des d’aleshores no ha parat d’escriure i de ser reconeguda amb nombrosos premis literaris.

Durant la seva visita, els alumnes van llegir uns fragments escollits de l’assaig Sempre han parlat per nosaltres, en què Najat parla amb absoluta claredat de feminisme i d’identitat. A partir d’aquests fragments, els alumnes van plantejar un seguit de preguntes i dubtes per tal d’aprofundir més sobre la temàtica. Finalment, els alumnes li van realitzar una breu entrevista que prèviament havien preparat.