Preinscripció curs 2020-21

S’ha posat en marxa el nou web preinscripcio.gencat.cat, que neix de la voluntat d’acompanyar millor les famílies durant el procés de preinscripció 2021-2022 als ensenyaments obligatoris. Aquest nou portal temàtic permetrà donar suport en la tramitació telemàtica de la preinscripció.

Publicació de les llistes amb el b​arem provisional

Període per presentar reclamacions: del 20 al 26 d’abril. Si no estàs d’acord amb la puntuació provisional, o detectes alguna errada o anomalia, pots presentar una reclamació. Cliqueu aquí i seguiu les instruccions.

Publicació de les llistes una vegada resoltes les reclamacions.    Número de desempat: 40.900  –  Publicació de la llista ordenada.

El Neolític a 1r d’ESO

Els nois i noies de 1er d’ESO van visitat el Parc Neolític de La Draga, a Banyoles. Un jaciment arqueològic considerat un dels assentaments agricultors i ramaders més antics del nostre territori. Van conèixer les eines que utilitzaven durant el Neolític, i van poder presenciar la manera en què els nostres avantpassats feien foc!

La revolució industrial i les mines de Cercs a 4t d’ESO

Aquest trimestre treballem la revolució industrial a l’àrea de socials i el passat dimecres vam estar al museu de les mines de Cercs. Vam realitzar una visita a la Colònia de Sant Corneli on els alumnes de 4t del Domus d’Olivet van fer un recorregut passant per la indústria minera del carbó, per la història de la mina, de la Colònia, de com vivien el seu dia a dia els miners i els propietaris, els sindicats miners… Fins i tot vam entrar 500 metres endins de la mina. Tot una experiència!!!

Després vam aprofitar per visitar el jaciment paleontològic de la Fumanya, on vam observar les petjades de dinosaures de fa més de 65 milions d’anys.
Visita a les mines de Cercs i la Fumanya - Domus

Dracs i llegendes de Barcelona – Kids&Cat 4t ESO

El dijous 15 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO va participar en un joc de pistes en anglès a Barcelona. La ruta a peu va tenir lloc pels carrers del Born amb l’acompanyament de guies anglesos de l’empresa Kids&Cat, que van explicar històries relacionades amb els dracs, les llegendes i els elements arquitectònics de Barcelona. En petits grups i amb l’ajut de material d’orientació, l’alumnat va haver de seguir un joc de pistes per arribar als diferents punts de control. També es va poder fer una visita al claustre de la Catedral de Barcelona. Esperem poder repetir la sortida el proper curs!

Sortida a la Fageda de 3r ESO i Aula Oberta

El passat dijous 15 d’abril, els nois i noies de 3r d’ESO i l’Aula Oberta van anar a conèixer la Cooperativa de la Fageda. És una empresa amb finalitats socials que es dedica a la producció de làctics, gelats i melmelades. A més, hi treballen persones amb discapacitat psíquica o trastorns mentals.

Van aprofitar per visitar un dels volcans més coneguts de la Fageda, dins el qual hi ha l’ermita romànica que dona nom al volcà: Santa Margarida.

S’ho van passar molt bé! Si no us ho creieu, mireu les fotografies 👇🏻

La Fageda 3r ESO i AO

Time machine: from the ROMANS to the MIDDLE AGES – Kids&Cat 3r ESO

Last Tuesday, 13th April, our students of 3rd ESO travelled to the past walking through the historic quarters of Barcelona. Thanks to the English guides, our students explored the ancient Roman remains of Barcino while at the same time they could practise their English. Finally, they learnt about how people lived and played in the Middle Ages.

KIDS & CAT 3r ESO

El passat dimarts 13 d’abril, els alumnes de 3r d’ESO van viatjar al passat caminant pel casc antic de Barcelona. Gràcies als guies anglesos, els nostres estudiants van explorar les antigues restes romanes de Barcino mentre al mateix temps van poder practicar el seu anglès. Finalment, també van aprendre sobre com vivia i jugava la gent a l’edat mitjana.

Visita d’Arturo Padilla | Autors a l’aula

El dijous passat vam tenir la gran sort de rebre la visita de l’escriptor Arturo Padilla de Juan. Nascut en Montornès del Vallès, aquest autor escriu llibres des dels setze anys. La seva primera novel·la, El poder d’una decisió va ser premiada l’any 2006 amb el Premi Jordi Sierra i Fabra, i a partir d’aquest moment no ha parat d’escriure llibres per a un públic molt ampli.
Des de l’Institut, i seguint amb el Projecte del Pla lector, hem treballat dues obres seves: a primer d’ESO, Presoners del mar i l’alumnat de 2n i de l’Aula Oberta, Nadar o morir.
Amb aquestes lectures, juntament amb el pla lector, volem que els nostres alumnes descobreixin que la lectura és tant un aprenentatge bàsic i prioritari, com una afició gratificant i enriquidora.
A les nostres classes hem treballat els diferents tipus de lectura, la comprensió lectora tant literal com inferencial, fins a arribar a la reflexió crítica.

Arturo Padilla de Juan ha estat molt proper al nostre alumnat. Va respondre totes les preguntes que li van formular, també va fer un directe via Instagram i, fins i tot, els ha proposat un repte: fer un bibliotràiler per poder accedir a un concurs que es durà a terme a finals de juny. Els nostres joves ja han començat a engrescar-se i d’aquí a poc en podrem ensenyar els resultats.
Des de l’Institut Domus d’Olivet estem molt agraïts del fet que la literatura i la docència hagin pogut fusionar-se per fomentar la lectura entre els nostre joves.
Gràcies Arturo Padilla de Juan!

 

L’Església de Sant Jaume de Frontanyà

Aquí us presentem el retallable que han fet els alumnes de 2n de l’Església de Sant Jaume de Frontanyà.

L’edifici és de planta de creu llatina, d’una sola nau, amb transsepte i una capçalera triabsidal. Tant la nau central com el transsepte es cobreixen amb volta de canó. Al creuer s’alça una cúpula vuitavada, projectada a l’exterior amb un cimbori poligonal de dotze cares. A l’interior, l’absis s’ornamenta amb nínxols semicirculars, separats per columnes i ressaltats per un arquet.

Els elements més destacats de l’exterior són la façana occidental i la capçalera, bonics exemples del romànic llombard. A la façana es disposen arcuacions llombardes i lesenes distribuïdes en dos registres. La porta d’entrada, molt senzilla, és formada per dos arcs de mig punt en gradació. Sobre les arcuacions cegues superiors s’aixeca un campanar d’espadanya del segle XVI. A la capçalera, on s’hi ubiquen els tres absis, trobem de nou una ornamentació basada en les lesenes i arcuacions cegues. En aquest la decoració es complementa amb un fris de dents de serra.

Sant jaume de frontanya. 

Al Domus mirem des de la IGUALTAT

En el Domus d’Olivet ens preocupem molt per la societat en què vivim, i aprofitant que ahir, dilluns 8 de març, va ser el Dia de la Dona Treballadora us expliquem com ho fem.

El 25 de novembre, Dia Internacional Contra la Violència Masclista, vam fer un acte en què es va posar de manifest la importància d’una bona educació per a l’eradicació de qualsevol tipus de violència. En l’acte hi va participar tot l’alumnat i professorat, però en diferents nivells. Per tal de visibilitzar la importància de la dona en el món, totes les alumnes i professores del centre vam sortir al pati a mode de protesta, i entre unes i altres, van llegir textos d’experiències i sentiments propis i personals i el manifest. Tot això va anar acompanyat de música que inspirava moments de tendresa, a la vegada que moments foscos, ja que no deixa de ser un dia marcat per la violència. Els alumnes i professors es van quedar a les aules, però van poder veure en directe l’acte, ja que s’enregistrava amb l’aplicació Periscope i es va enviar un enllaç a totes les aules. L’acte va generar uns debats molt interessant a les aules, fet que va enriquir encara més aquest dia. Aquí en teniu algunes fotografies:

25 N - Dia Internacional Contra la Violència Masclista

Pel 8M, Dia de la Dona Treballadora, la major part de l’alumnat de 3r i 4t van fer vaga, però en el centre no es va deixar de celebrar el dia. S’estan penjant cartells pels passadissos, s’estan fent lectures i activitats, no només dedicades a les dones, sinó que conviden a reflexionar sobre la societat en què vivim. A més, des de l’1 de març, han començat a venir al centre les noies del col·lectiu Eclipsades, per fer uns tallers a 3r d’ESO (cliqueu aquí per saber-ne més). Aquí teniu fotos dels cartells i activitats, en concret una del pla lector de 1r d’ESO en què avui, dimarts 9 de març, han llegit el Diari violeta de la Carlota i n’han comentat alguns fragments. Per finalitzar la lectura, i reivindicant la igualtat de gènere, s’han posat unes cintes violetes. També els dibuixos que han fet alumnes de 3r d’ESO interpretant textos de Gabriela Mistral.

8M - Dia de la Dona

Al Domus treballem per a la IGUALTAT.

 

Treballem per adquirir l’hàbit lector a l’aula d’acollida

La lectura és un aspecte molt important en l’aprenentatge d’una nova llengua, per aquest motiu volem treballar de valent per adquirir un bon hàbit lector, que no se centri només en llegir llibres per aprendre, sinó que ens obri tot un món: gaudir, conèixer gent que comparteixi els nostres gustos, recomanar lectures i deixar-se recomanar, descobrir les llibreries del poble, crear nous mons abans d’anar a dormir, veure booktràilers (fins i tot fer-ne algun!), passejar per les fires de llibres del poble, o viatjar per descobrir-ne a d’altres llocs! En definitiva, conèixer tot allò que envolta una bona lectura.

Així doncs, els nois i noies de l’aula d’acollida vam dibuixar la nostra piràmide lectora, que haurem d’anar omplint amb unes fotografies a mesura que el nostre hàbit lector evolucioni. Aquí en teniu una mostra, què us sembla?

L’adquisició de l’hàbit lector és un procés llarg, no s’assoleix en qüestió de dues setmanes. Per això aquesta activitat es durà a terme durant tot el curs. Compartirem experiències i aprendrem de la resta.

 

Fem un booktràiler! – 4t ESO

L’alumnat de 4t ESO B ha recomanat els seus llibres preferits mitjançant la creació d’un booktràiler. Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte de centre del Pla lector, i té com a objectiu fomentar la lectura entre l’alumnat del Domus. Aquí podeu veure un exemple de booktràiler:

Que gaudiu de la lectura! 📚