Arreglem l’hort!

El projecte principal de l’Aula Oberta és l’hort, i des de principi de curs que l’estan arreglant. Han cultivat diferents hortalisses, i verdures com ara enciams, cebes tendres, calçots, raves… L’han tancat bé, ja que les tanques eren força velles i algunes estaven desmuntades. Mireu, mireu!

Les tasques de l’Aula Oberta

Els nois i noies de l’Aula Oberta no paren de treballar! Ja han fet: una caixa per un projector que s’ha posat en el passadís del mòdul gran a mode de televisió, per a projectar-hi vídeos i fotografies d’activitats del centre; dues cadires; una taula; el joc del Quarto; i ara tenen en procés un Pinball. Quina feinada! Ara, estan ben contents i contentes dels resultats obtinguts.

I mireu quin raconet més bonic i acollidor han creat a l’aula!

Dia Internacional de la Llengua Materna 2021

El passat diumenge 21 de febrer va ser el Dia Internacional de la Llengua Materna. En el nostre centre s’hi parlen més de 10 llengües diferents, i són totes prou importants com per retre’ls homenatge. Així, des de l’Aula d’acollida ho hem celebrat creant un mapa en què hi podreu veure els diferents països del nostre alumnat i, fins i tot, escoltar lectures amb les llengües pròpies. Han llegit alumnes, docents i, fins i tot, alguna família! Durant l’hora del pla lector a la resta de classes, es van fer lectures de contes en àrab, francès, soninke, castellà, català, etc.

Fet amb Padlet

 

També van crear uns Kahoots per ensenyar als seus companys i companyes paraules i expressions de les llengües pròpies. S’ho van passar molt bé! Aquests kahoots els vam enviar a la resta d’alumnat perquè també puguin practicar. Si us animeu a conèixer àrab, malinke pularcliqueu-hi a sobre. Animeu-vos-hi!

 

La festa de Carnestoltes!

El passat divendres 12 de febrer, vam fer una festa en el centre! Durant la setmana vam fer petits tastets: el dilluns vam venir amb pijama, dimarts amb un pentinat estrany, dimecres amb roba estrambòtica i dijous vestits de gala. Divendres, però, va ser el gran dia! L’alumnat havia de venir disfressat i fer una coreografia per grup-classe. Es va fer un concurs i va passar un jurat per cada aula a avaluar els balls i els vestits. Ah! Els professors i professores també ens vam disfressar! Els guanyadors i guanyadores són:

Millor disfressa: 4t B

Millor ball: 1r A

Millor disfressa dels professors: Cynthia

Cliqueu aquí per veure’n més fotos.

Les biblioteques d’aula del Domus estan canviant…

Aquestes són les noves biblioteques d’aula de l’Aula d’acollida i 1r C. Què us sembla? Ha quedat ben bonica! A més, d’aquesta manera aconseguim que es vegin bé els llibres, ja que la majoria dels que escollim, tenen una portada que ens crida molt l’atenció. A 1r C han fet un cartell amb les recomanacions dels llibres que hem llegit de les caixes viatgeres.

A 2n treballen amb els seus companys i companyes europeus!

Els nois i noies de 2n d’ESO han estat treballant conjuntament amb els seus companys i companyes europeus per poder aprendre els uns dels altres sobre tradicions, festivals i menjar típic dels diferents països que col·laborem al projecte eTwinning “A Virtual Tour”.

Per fer-ho, cada país ha creat un llibre digital i un joc Kahoot per posar a prova els coneixements que hem adquirit al llarg d’aquests dies. Compartim amb vosaltres el nostre llibre digital i el nostre joc Kahoot. Esperem que us agradi!

Kahoot: https://create.kahoot.it/share/catalan-traditions-festivals-and-food/abdc453a-a660-4256-9f2f-c24cb41f541f

Book titled 'Catalan holidays, festivals and traditional food'Read this book made on StoryJumper

 

A 1r són ben conscients del canvi climàtic…

Els nois i noies de 1r d’ESO són molt conscients de la necessitat d’un canvi aquest 2021. Estan disposats a lluitar per salvar el nostre planeta i han creat alguns cartells per a manifestar-se en contra del canvi climàtic. A més, per arribar més lluny i creuar fronteres, els han escrit en anglès. També van fer un vídeo per desitjar a tothom un bon any nou 2021, però sense oblidar-nos que un any nou ens demana canvis!

A 3r reben la Fundació Demanoenmano

A 3r d’ESO han estat treballant una unitat didàctica d’esport i discapacitat, que ha culminat amb un taller teòric-pràctic de la Fundació Demanoenmano sobre l’esport en persones amb discapacitat intel·lectual.

Aquest taller consistia en una part a l’aula on el Sergio, un veí de Canovelles amb una discapacitat intel·lectual, els va explicar la seva experiència escolar i esportiva des que era petit fins a l’actualitat. També van fer unes dinàmiques on vam poder sentir l’exclusió esportiva que podem arribar a fer, fins i tot sense voler. Tot això els va ajudar a entendre en Sergio i a empatitzar amb ell.

A la part pràctica els van mostrar com, tenint dificultat en una part motora, el nostre cap arriba a col·lapsar-se aconseguint un estrès cognitiu que impossibilita que puguem practicar esport com ens agradaria fer-ho.

Aquesta activitat ha servit a l’alumnat per reflexionar i tenir en compte que hem d’estar preparats i preparades per comprendre i incloure a tota aquella persona que ho necessiti, sobretot mentre practiquem esport.