A 2n treballen amb els seus companys i companyes europeus!

Els nois i noies de 2n d’ESO han estat treballant conjuntament amb els seus companys i companyes europeus per poder aprendre els uns dels altres sobre tradicions, festivals i menjar típic dels diferents països que col·laborem al projecte eTwinning “A Virtual Tour”.

Per fer-ho, cada país ha creat un llibre digital i un joc Kahoot per posar a prova els coneixements que hem adquirit al llarg d’aquests dies. Compartim amb vosaltres el nostre llibre digital i el nostre joc Kahoot. Esperem que us agradi!

Kahoot: https://create.kahoot.it/share/catalan-traditions-festivals-and-food/abdc453a-a660-4256-9f2f-c24cb41f541f

Book titled 'Catalan holidays, festivals and traditional food'Read this book made on StoryJumper

 

A 1r són ben conscients del canvi climàtic…

Els nois i noies de 1r d’ESO són molt conscients de la necessitat d’un canvi aquest 2021. Estan disposats a lluitar per salvar el nostre planeta i han creat alguns cartells per a manifestar-se en contra del canvi climàtic. A més, per arribar més lluny i creuar fronteres, els han escrit en anglès. També van fer un vídeo per desitjar a tothom un bon any nou 2021, però sense oblidar-nos que un any nou ens demana canvis!

A 3r reben la Fundació Demanoenmano

A 3r d’ESO han estat treballant una unitat didàctica d’esport i discapacitat, que ha culminat amb un taller teòric-pràctic de la Fundació Demanoenmano sobre l’esport en persones amb discapacitat intel·lectual.

Aquest taller consistia en una part a l’aula on el Sergio, un veí de Canovelles amb una discapacitat intel·lectual, els va explicar la seva experiència escolar i esportiva des que era petit fins a l’actualitat. També van fer unes dinàmiques on vam poder sentir l’exclusió esportiva que podem arribar a fer, fins i tot sense voler. Tot això els va ajudar a entendre en Sergio i a empatitzar amb ell.

A la part pràctica els van mostrar com, tenint dificultat en una part motora, el nostre cap arriba a col·lapsar-se aconseguint un estrès cognitiu que impossibilita que puguem practicar esport com ens agradaria fer-ho.

Aquesta activitat ha servit a l’alumnat per reflexionar i tenir en compte que hem d’estar preparats i preparades per comprendre i incloure a tota aquella persona que ho necessiti, sobretot mentre practiquem esport.

Bones festes!

Avui, 21 de desembre, acaba el primer trimestre del curs més insòlit. Ens tornarem a veure el dilluns 11 de gener, amb les piles carregades per seguir cap endavant. Per desitjar-vos unes bones festes, l’equip del Domus us volem regalar aquest vídeo que hem fet amb tota la nostra il·lusió. L’alumnat també havia de participar en la gravació, però per motius de salut, avui no han vingut. Esperem que el gaudiu!

Molt bones festes, alumnes, famílies, companys, companyes, amics i amigues. Descanseu molt!

 

Taller per treballar la densitat (2n ESO) – Setmana de la Ciència

En motiu de la Setmana de la Ciència, els nois i noies de 2n d’ESO, a CREA han dissenyat un experiment per als alumnes de l’Escola Quatre Vents per tal de treballar la densitat. Han enregistrat un vídeo amb qüestions perquè els nens i nens puguin interactuar. A més, també els han enviat un Kahoot per complementar la feina.

VídeoSC_CREA2nESO_SomiaOmarSambaMarie

La Setmana de la Ciència des de diferents àmbits

A l’assignatura de Llengua Castellana de 1r d’ESO, els nois i noies han investigat l’origen del nom dels planetes a partir dels mites grecs. Han après que els planetes prenen els seus noms dels déus romans, heretats dels grecs:

A l’assignatura de Llengua Anglesa de 3r d’ESO han realitzat un mural en què hi expliquen el funcionament del sistema nerviós, ja que van treballar les malalties neurodegeneratives:

 

 

 

 

 

 

A l’assignatura de Llengua Catalana de 4t d’ESO, han creat uns tríptics en motiu del canvi climàtic, incentivant el reciclatge.

A l’assignatura de Llengua Castellana de 4t d’ESO, l’alumnat ha creat un Draw my life sobre les causes del canvi climàtic. Les dades i les evidències són cada cop més greus i cada persona, de manera individual, ha de prendre consciència del gran repte que tenim davant nostre. Actuem amb responsabilitat; el món està cridant demanant ajuda i l’hem d’escoltar.

A l’Aula d’acollida han fet unes infografies de personalitats dels diferents àmbits treballats durant la Setmana de la Ciència.

Els nois i noies de 2n ensenyen el nostre país als seus companys europeus

Check out what the students from 2nd ESO have created to show their European peers our country. If you visit our website you’ll be able to show your knowledge with a very entertaining Kahoot gameplay! You can also have a look at the eTwinning project main page to keep updated with the latest news.

Mireu què han creat els alumnes de 2n d’ESO per mostrar als seus companys europeus el nostre país. Si visiteu la nostra pàgina web, podreu mostrar el vostre coneixement amb un joc Kahoot molt entretingut. També podeu consultar la pàgina principal del projecte eTwinning per estar al dia de les darreres novetats.

Aquí teniu la presentació de Google Slides.

Activitat de corda per finalitzar el 1r trimestre d’Educació Física – 1r ESO

Per finalitzar el 1r trimestre, els i les alumnes de 1r d’ESO havien de crear una composició grupal que englobava diferents tècniques de salt a la corda: individual i grupal.

Final 1r trimestre Educació Física (1r ESO)

El treball de cooperació i el treball en equip són imprescindibles per fer la tasca. Aquesta activitat, a més, ajuda l’alumnat a millorar capacitats físiques, com la resistència i la força, a adquirir un gran ventall de moviments i, sobretot, a guanyar confiança en el grup i en si mateix/a.

 

 

L’Oriol Cordero, de 3r, col•labora amb Solobasket

La setmana passada, l’alumne de 3r Oriol Cordero va fer una entrevista a Vega Gimeno, jugadora del Durán Maquinaria Ensino de la Lliga Femenina Endesa. En el marc d’una pràctica de l’optativa de Mitjans de comunicació, l’alumne va preparar les preguntes i va redactar l’article per a la revista web Solobasket.

Vega Gimeno és, actualment, una de les millors jugadores de la primera divisió espanyola: té una mitjana de 14 punts per partit i el seu equip és a prop de classificar-se per a la Copa de la Reina.

Treballem les malalties mentals a 4t

Sabíeu que la depressió afecta més de 300 milions de persones? I que és la principal causa de discapacitat al món? Aquestes són algunes de les dades que publica la OMS (Organització Mundial de la Salut) sobre la depressió, però les malalties mentals són un tema encara tabú a la nostra societat.

Per aquest motiu, durant el mes de novembre, els alumnes de 4t d’ESO han realitzat un projecte sobre les malalties mentals més comunes com la mateixa depressió, l’ansietat o el TCA. Aquest projecte, emmarcat dins la matèria de Llengua Castellana i Literatura, ha consistit en una comprensió lectora a partir d’un relat narratiu i la visualització d’un reportatge que porta com a títol Uno de cada cinco -referint-se a la depressió-. Prèviament, a més, l’alumnat han fet un llistat sobre termes relacionats amb les malalties mentals per tal de contextualitzar el projecte.

“M’ha agradat tractar aquest tema perquè no se’n parla molt i no el tenim molt en compte”, assegura una alumna del 4t B. “Penso que és important parlar de les malalties mentals a la nostra edat”, comenta una alumna del 4t A.