Treballem les malalties mentals a 4t

Sabíeu que la depressió afecta més de 300 milions de persones? I que és la principal causa de discapacitat al món? Aquestes són algunes de les dades que publica la OMS (Organització Mundial de la Salut) sobre la depressió, però les malalties mentals són un tema encara tabú a la nostra societat.

Per aquest motiu, durant el mes de novembre, els alumnes de 4t d’ESO han realitzat un projecte sobre les malalties mentals més comunes com la mateixa depressió, l’ansietat o el TCA. Aquest projecte, emmarcat dins la matèria de Llengua Castellana i Literatura, ha consistit en una comprensió lectora a partir d’un relat narratiu i la visualització d’un reportatge que porta com a títol Uno de cada cinco -referint-se a la depressió-. Prèviament, a més, l’alumnat han fet un llistat sobre termes relacionats amb les malalties mentals per tal de contextualitzar el projecte.

“M’ha agradat tractar aquest tema perquè no se’n parla molt i no el tenim molt en compte”, assegura una alumna del 4t B. “Penso que és important parlar de les malalties mentals a la nostra edat”, comenta una alumna del 4t A.