Visita de Najat El Hachmi | Autores a les aules

El passat 4 de maig els alumnes de 3r d’ESO van gaudir de la visita de l’escriptora Najat El Hachmi. Nascuda a Beni Sidel, es va traslladar a Vic amb la seva família quan tenia vuit anys. Va cursar Filologia Àrab a la Universitat de Barcelona, ha fet de mediadora cultural a Vic i de tècnica d’acollida a Granollers. Habitualment, també col·labora amb la premsa escrita i amb diferents emissores de ràdio. La seva passió per la lectura i l’escriptura va sorgir des de ben jove i el seu primer llibre va ser publicat el 2004, Jo també sóc catalana. Des d’aleshores no ha parat d’escriure i de ser reconeguda amb nombrosos premis literaris.

Durant la seva visita, els alumnes van llegir uns fragments escollits de l’assaig Sempre han parlat per nosaltres, en què Najat parla amb absoluta claredat de feminisme i d’identitat. A partir d’aquests fragments, els alumnes van plantejar un seguit de preguntes i dubtes per tal d’aprofundir més sobre la temàtica. Finalment, els alumnes li van realitzar una breu entrevista que prèviament havien preparat.