Time machine: from the ROMANS to the MIDDLE AGES – Kids&Cat 3r ESO

Last Tuesday, 13th April, our students of 3rd ESO travelled to the past walking through the historic quarters of Barcelona. Thanks to the English guides, our students explored the ancient Roman remains of Barcino while at the same time they could practise their English. Finally, they learnt about how people lived and played in the Middle Ages.

KIDS & CAT 3r ESO

El passat dimarts 13 d’abril, els alumnes de 3r d’ESO van viatjar al passat caminant pel casc antic de Barcelona. Gràcies als guies anglesos, els nostres estudiants van explorar les antigues restes romanes de Barcino mentre al mateix temps van poder practicar el seu anglès. Finalment, també van aprendre sobre com vivia i jugava la gent a l’edat mitjana.