Fluxos de circulació

Quants punts d’entrada i sortida hi ha d’haver en un centre?

Cal habilitar el major nombre d’accessos possibles per evitar aglomeracions i agilitzar les entrades i sortides.

Quants grups estables poden accedir al mateix moment en un centre?

El nombre de grups estables que accedeixen alhora variarà en funció de la disponibilitat d’accessos, i de la capacitat d’organitzar les entrades i sortides en un temps raonable. Els alumnes i el personal han de portar mascareta i mantenir la distància de seguretat fins que hagin arribat a l’aula.

Es pot complementar l’organització de les entrades i sortides per grups estables amb altres variables com les rutes de transport?

Sí, amb caràcter excepcional, es pot tenir en compte. En aquest cas, cal que l’alumnat i el personal porti mascareta i es respecti la distància de seguretat d’1,5 metres.

Com es gestionarà la circulació pels passadissos i els accessos als serveis?

Als passadissos i als lavabos s’ha de vetllar perquè no coincideixin alumnes de més d’un grup estable. Quan coincideixin alumnes de més d’un grup estable caldrà mantenir la distància interpersonal d’1,5 metres i portar mascareta.

Es poden dur a terme activitats amb la participació de persones externes?

Sí. Els centres poden dur terme les activitats previstes en la seva programació general anual, com activitats dins del centre amb personal extern, amb les adaptacions que calguin, ateses les mesures de prevenció i seguretat sanitària.

Poden entrar les mares i els pares al centre?

Es recomana que no. Si en algun moment és necessari, només pot entrar un progenitor, que ha de portar mascareta.

Es poden fer reunions i activitats presencials amb la comunitat educativa?

Es poden mantenir si s’assegura la distància interpersonal d’1,5 metres i l’ús de mascareta, però es recomana que en totes les relacions amb la comunitat educativa es prioritzin els formats telemàtics.