Xarxes socials
En Bruno Pérez Juncà, pèrit forense informàtic ha ofert als alumnes d’ESO una xerrada en relació a internet, seguretat, privacitat i perills associats.
1. La finalitat de l’educació secundària obligatòria és l’assoliment de les competències clau que permeti a tots els alumnes:
a) Assegurar un desenvolupament personal i social sòlid amb relació a l’autonomia personal, la interdependència amb altres persones i la gestió de l’afectivitat.
b) Desenvolupar en el nivell adequat, com a forma de coneixement reflexiu, de formació de pensament i d’expressió d’idees, les habilitats i competències culturals, personals i socials relatives a:
– L’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.
– La comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científics, socials, culturals, religiosos i artístics, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya.
– La sensibilitat artística i la creativitat.
– La coresponsabilitat i el respecte a la igualtat de drets i d’oportunitats de les persones.
– El treball i l’estudi, individual i en equip, amb autonomia i capacitat crítica.
– La resolució de problemes de la vida quotidiana, la convivència i l’exercici responsable de la ciutadania.
– L’hàbit lector com a eina bàsica per accedir i construir coneixement i desplegar el potencial personal.
2. L’educació secundària obligatòria ha de garantir la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa. Per aconseguir-ho, cal una educació de qualitat adaptada a les necessitats de l’alumnat que afavoreixi l’èxit escolar i l’equitat en la seva aplicació i distribució en el territori.
En Bruno Pérez Juncà, pèrit forense informàtic ha ofert als alumnes d’ESO una xerrada en relació a internet, seguretat, privacitat i perills associats.
Els alumnes de 3r d’ESO de l’institut de Vilafant, (Ángel Carlos Pérez i Adrián Gallego) ens van sorprendre el passat 8 de Març amb una cançó reivindicativa titulada Por todas ellas. La podeu escoltar en el següent enllaç: https://youtu.be/HQs0EzfD2BM MOLTES FELICITATS aquesta magnífica iniciativa
8 de març, Por todas ellas Llegeix més »
Activitats dels alumnes de 1r d’ESO a la matèria de Socials.
Construcció d’estacions meteorològiques Llegeix més »
Fa uns dies, els alumnes de llatí de 4t d’ESO i de 1r de BAT van fer un taller d’escriptura romana. Amb papirs, càlams i tinta van escriure “Romanorum modo”… endevineu sobre quin tema? En reconeixeu les paraules?
Taller d’escriptura romana Llegeix més »
Alumnes de 1r de BAT a les classes de 4t d’ESO per compartir la seva experiència com a alumnes, els hàbits de treball i tècniques d’estudi que utilitzen a l’hora de treballar i estudiar en el seu dia a dia. A més a més, han pogut explicar com estan treballant ara en les diferents modalitats
I si reivindiquem el dia de la dona des de la literatura? A la biblioteca de l’Institut tenim llibres ben actuals i atractius d’aquest temàtica. Els reconeixereu per l’adhesiu “Campanya contra la violència de gènere”. Afanya’t que volen !!
Activitats de Visual i Plàstica de 4t d’ESO, així pinten els alumnes.
Visual i Plàstica 4t d’ESO Llegeix més »
Els alumnes de 4t d’ESO van anar el dimecres 26 al Cosmocaixa. Al matí vam visitat el museu i els alumnes de Biologia van participar al taller: ‘Investiga el VIH’. Després de dinar, vam anar al laberint d’Horta on els alumnes de Llatí van fer una visita guiada per conèixer els mites i escultures que
CosmoCaixa i Laberint d’Horta 4t ESO Llegeix més »