Xarxa de Competències

La Xarxa de Competències (XdC) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa de Competències està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.

L’institut Les Margues es va incorporar a la xarxa de competències bàsiques el curs 2019-2020.

Durant el curs 2019-2020, el professorat que va formar part de l’equip impulsor de XdC, va treballar i reflexionar sobre la importància de compartir els objectius d’aprenentatge amb l’aprenent.

El curs 2020-2021, vam compartir estratègies i instruments d’avaluació per ajudar els alumnes a recollir evidències de l’adquisició d’aprenentatges competencials. També vam posar en pràctica l’ús de les carpetes d’aprenentatge.

El curs 2021-2022, es va treballar quines estratègies i instruments d’avaluació són útils per a la regulació dels aprenentatges. També es va dur a  terme una pràctica d’observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professional docent.

Aquest curs, 2022-2023, el professorat es centrarà en l’estudi dels vectors del nou currículum d’Educació Bàsica. Aquests posen el focus en aspectes que la societat actual considera clau pel que fa a l’aprenentatge i l’equitat. Les xarxes docents fomentaran la reflexió i la pràctica entorn aquests vectors.