Quatre Professors de l’Institut parlen sobre Aprenentatge Basat en Projectes

Professors de l’institut Marta Estrada han participat com a ponents experts a les jornades de formació de professorat sobre el treball per projectes en àmbits científics #STEMABP, organitzades per el CESIRE del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació.

Aquestes Jornades tenen per objectiu oferir al professorat de secundària orientacions sobre com dissenyar, aplicar i avaluar activitats de treball per projectes.

carlesstemabp    santistemabp

A les jornades, Carles Serra ha presentat el projecte de construcció d’un caixò flamenc que ha aplicat els darrers dos cursos a l’Institut amb l’alumnat de 1 d’ESO de Disseny i Programació, Santi Vilches ha presentat el projecte d’elaboració d’un envàs que ha desenvolupat i que enguany hem aplicat a l’Institut Marta Estrada amb l’alumnat de 2 d’ESO a la matèria Contextos Matemàtics.

Jordi Domènech ha presentat activitats basades en la metodologia d’Estudis de Cas (un tipus particular d’aprenentatge basat en problemes), que enguany estem usant en el projecte CRASH a Contextos Matemàtics a 2on d’ESO. Neus Ruiz presentarà una ponència sobre projectes interdisciplinaris en què descriurà l’experiència de l’Institut amb els projectes globalitzats XYZStars i Earth Fluids Congress, que hem desenvolupat dos cursos a 1er d’ESO.

A les jornades hi han participat com a assistents més de 100 professors, que han rebut orientacions i formació per part de 28 professors experts en la metodologia de treball per projectes, incloent també diversos ponents dels altres instituts que formen part de la xarxa #InstitutsProjectant de la que l’Institut Marta Estrada forma part.