PROVES CANGUR, a l’institut totes i tots sumem!

El passat 16 de març, tot l’alumnat de l’Institut Marta Estrada es va presentar a les Proves Cangur, les quals consisteixen en un conjunt de reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada amb diverses opcions. És requisit completar-ho sense calculadora.
L’objectiu és acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes, els quals són una combinació entre lògica i matemàtiques, i és per això, que estan a l’abast de tothom. El programa no fa cap selecció ni comparació entre centres, és una activitat que té vàlua a
nivell individual.
Les Proves Cangur van començar a realitzar-se als anys 80 a Austràlia, però actualment més de 60 països organitzen Proves Cangur per nivells que van de cinquè de primària a 2n batxillerat.
Les qüestions estan dividides en tres grups diferenciats pel seu nivell de dificultat. Les preguntes del primer grup valen 3 punts; les del segon, 4 punts; i les del tercer, 5 punts. Una pregunta contestada correctament atorga al participant la qualificació que correspon a les preguntes d’aquell grup. Per contra, en cas que el participant deixi la pregunta sense contestar, n’obtindrà 0 punts. Finalment, en cas que la resposta de la pregunta sigui errònia, es resta la quarta part del valor individual de la resposta correcta.
Els alumnes d’ESO i batxillerat tenen 10 preguntes per grup, comencen amb 30 punts i tenen 75 minuts per resoldre el conjunt de la prova.
Aquest any han participat 190 alumnes del Marta Estrada d’un total de 111.236 concursants de 956 centres participants.

Ens complau informar-vos que dos dels nostres alumnes han quedat classificats dins del 5,5% de les millors puntuacions. Concretament:

• Ferran Barraza Ortega de 2n d’ESO, que ha quedat en la posició 102 de 21.608 alumnes
  • Guillem Curado Madrazo de 4t d’ESO, que ha quedat en la posició 156 de 13.887 alumnes.

Moltes felicitats!!!!

Al lloc web cangur.org podeu trobar informació de les proves des de 1999, activitats per practicar-les, i d’altres concursos relacionats, entre d’altres.

Mercè Tor Ortiz