Projecte de Matemàtiques, Llengües i Fòrum: Triangulando voy

El primer trimestre, els alumnes de primer d’ESO vam fer un projecte a les matèries de Fòrum, Llengües i Matemàtiques anomenat “La volta al món”. Aquest projecte que hem fet a matemàtiques de triangulando voy consistia a aprendre com es mesuren les distàncies i com es llegeixen els mapes.
En grups cooperatius, primer vam fer les activitats del dossier, la primera fase consistia a veure una imatge amb senyals i posar la ciutat i la distància. La segona activitat consistia a veure en quin lloc es trobava el senyal amb diferents estratègies.

La fase 2, consistia en construir els nostres propis senyals amb cartolina. Havíem d’escollir tres llocs, el primer lloc la distància amb l’institut havia de ser menor de 3 km, el segon lloc havia de ser un poble o ciutat de Catalunya i el tercer lloc havia de ser una ciutat del món que estigui molt lluny de l’institut. Un cop ja havíem escollit els tres llocs i havíem fet la fletxa, en la cartolina vam posar el nom del lloc i els km.

Un cop teníem els nostres senyals acabats i plastificats, vam començar la fase 3 abans de penjar les fletxes al pati primer necessitàvem saber cap a on apuntar les fletxes i per calcular els graus ho vam fer amb el Google maps. Un cop ja teníem tot vam baixar al pati i amb una brúixola vam penjar els senyals als arbres.

M’ha agradat aquest projecte, perquè ha sigut interessant i divertit! Amb aquest projecte he après moltes coses, una de les coses que hem après és que una milla equival 1,609344 quilòmetres i també hem après estratègies per trobar senyals de diferents llocs.

Douaa B. (1er Beta)