Microteatre i xarxes socials

El dimecres 17 de febrer va venir una experta a fer un petit taller informatiu sobre les xarxes socials als alumnes del curs de 3r. La persona que va vindre deia que a les xarxes es deia Luci_HAC, i comentava que tenia molts seguidors als seus comptes. La xerrada va començar amb ella dient que ens ensenyaria a tenir un perfil d’èxit, sense saber els alumnes que era tot una petita obra de teatre. També va explicar que per a tenir un perfil com el de les celebrities i els famosos, va haver de fer molts canvis en la seva vida, no només social, sinó que també va haver de perdre pes, posar-se roba que li apretava, etc… Ens va explicar que va deixar als seus amics i a la seva família enrere, perquè perteneixien a un estatus social diferent al qual ella volia aspirar. Davant aquests comentaris, la classe va reaccionar de manera negativa; o bé deixaven d’escoltar-la o bé li deien comentaris de perque s’equivocava.

Al final de la xerrada, la Luci_HAC va rebre una trucada del seu germà, dient que estaven operant la seva àvia, i explicava anècdotes pasades d’abans de crear-se ella un perfil a les xarxes, fent que hagués de marxar de classe dient que recolliria més tard les seves pertinences que s’havia deixat a l’aula.

Un cop va sortir de la classe, va tornar a entrar, dient que tot era una petita obra de teatre, i que la Luci_HAC era un personatge fictici. L’actriu que va venir a actuar es diu Marta Hernández, de la companyia de teatre TeDEBAT. Un cop terminada l’explicació de que tot era ficció, va obrir un debat sobre què pensavem de la Luci_HAC, que si valia la pena deixar enrere tota una vida per tenir fama a les xarxes socials.

Victor Padilla, Idoia Sánchez i Anaki Morea