EL PROJECTE FOTOGRÀFIC DE 2n D’ESO AL MUSEU DE GRANOLLERS

Els nois i noies de segon d’ESO exposaran una selecció de les fotografies del seu projecte globalitzat del segon trimestre. Les obres formen part d’una exposició col·lectiva organitzada pel programa ART+ESCOLA. Dins de l’exposició, podrem veure peces realitzades per alumnes d’altres escoles i instituts amb edat compreses dels 3 anys fins als 17. Les obres la podrem veure del 24 de maig al 5 de juny al Museu de Granollers. El tema de treball proposat d’enguany ha estat la cura.

Hem treballat el concepte de la cura a partir de la fotografia. Ha estat molt interessant perquè cada grup de treball ha donat una visió molt personal sobre com ells la interpreten.

Entre les diferents col·leccions podem trobar mirades tan diverses sobre un mateix títol com ara; la cura que ens donen els records, la cura que ens proporciona menjar una hamburguesa amb bona companyia, la cura de fer exercici, la cura de les mascotes, la cura dels nens, la cura que proporciona la policia als ciutadans, la cura de la natura…

A l’institut, hem treballat el projecte de forma transversal a partir de les matèries de cultura i valors (han treballat el fotoperiodisme i les mirades que ens pot oferir el tema, a llengua catalana, s’ha fet el text on els grups expliquen la seva mirada sobre la col·lecció, a llengua anglesa han pensat els títols i a Educació Visual i Plàstica s’ha treballat la part de tècnica fotogràfica i conceptual.

El projecte, ja va ser prèviament exposat als diferents aparadors del barri del Congost, gràcies a una col·laboració feta amb l’Associació de Comerciants del barri Congost de Granollers.

Des de l’Institut volem agrair a la Núria Nia del programa Art+Escola, que ens ha assessorat amb el projecte, a l’Ajuntament de Granollers que ens va finançar les impressions de les fotografies, a la policia de Granollers que va deixar un grup d’alumnes els fes un reportatge i al Museu de Granollers per organitzar l’exposició col·lectiva.

Des de l’institut, us convidem a venir al Museu i així conèixer la diversitat de mirades dels nois i noies de 2n d’ESO sobre el concepte de la cura.