Dia de la Diversitat Cultural

El dilluns 22 de maig hem celebrat a l’Institut Marta Estrada el Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament.  L’Assemblea General de les Nacions Unides va adoptar la data del 21 de maig per celebrar aquesta diada amb l’objectiu de promoure i reconèixer la diversitat cultural com a patrimoni de la humanitat i fomentar el diàleg com a mitjà per assolir un desenvolupament sostenible.

A les classes de primer a tercer d’ESO hem vist la pel·lícula d’animació Dúnia. La Dúnia és una nena de sis anys que es veu obligada a deixar el seu país a causa de la guerra. L’alumnat que participa al Taller d’Art que fem a les hores del pati ha creat un mural amb el dibuix de la protagonista i les seves emocions.

A les classes de 4t d’ESO hem treballat un documental publicat per Barcelona, refugi en curt.

Aquestes tres activitats han fomentat entre el nostre alumnat una reflexió sobre la riquesa que representa la unió entre cultures i la necessitat de respectar els altres.