Debatem i Argumentem sobre qüestions socialment vives

Els alumnes de 4t d’ESO, a l’assignatura de Llengües, en grups creats per ells mateixos, van estar treballant en diferents assumptes o problemes socials actuals proposats per l’alumnat segons la seva importància, qüestions que els va portar a grans debats, sobre la pena de mort, sobre la legalització de les drogues, la igualtat de gènere, l’avortament i l’eutanàsia, etc…

Alumnes amb diferents opinions, donaven arguments i rebatien aquests per defensar el seu criteri, clarament respectant l’opinió i el torn de paraula. Una vegada feta la conclusió amb els dos grups en debat, es donava paraula a la resta de classe, començant un nou debat entre tots així incrementant continguts o raonaments del tema, contraarguments apareixen per un grup, arguments per un altre… I d’aquesta manera fins a l’hora d’aturar però amb ganes de saber més del tema i poder donar la teva idea sobre això igual que els altres.

Des del nostre punt de vista, en aquest projecte de debats, ens ha semblat molt interessant poder parlar entre nosaltres de temes que estan passant actualment. Ha estat molt divertit, ja que hi ha hagut respecte en tot moment i cap falta de respecte diguessin el que diguessin, també ha estat atraient perquè al final tots els companys opinaven i donaven els seus arguments del que pensen. Dir les teves idees i que algú contraataqui l’argument, és addictiu. Debatre fins aconseguir convèncer ens genera satisfacció. Seria molt bo repetir-ho.

Ana Cobo i Victoria Diaz (4t FI)