Proves de Compleció Curs 2022/2023

Proves de compleció curs 2022/2023

Graduat en educació secundària obligatòria (alumnes que no l’han obtingut en finalitzar l’etapa)

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius; a cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

Requisits

Es poden presentar a la prova les persones que compleixen els requisits següents:

1. Tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural de la prova. També s’hi poden presentar amb 17 anys o complir-los dins l’any natural de la prova si es troben en alguna d’aquestes situacions (cal presentar la documentació que ho acrediti):
    • tenir un contracte laboral que els impedeixi d’assistir al centre educatiu en règim ordinari,
    • trobar-se en procés d’obtenir un permís de treball o
    • ser esportista d’alt rendiment.
  2. Haver finalitzat l’ESO sense obtenir el títol i no tenir més de 5 matèries pendents de qualificació positiva (compten com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos).
  3. Haver finalitzat l’ESO durant un dels 2 cursos anteriors al qual es presentin a les proves.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2022-2023.

Inscripció i realització de la prova.

La sol·licitud per fer les proves s’ha de presentar entre el 30 de gener i el 13 de febrer de 2023 a la secretaria del centre on la persona sol·licitant va estar matriculada de quart d’ESO per última vegada.

El centre publica el calendari de les proves i les llistes de persones admeses i excloses, que es poden consultar entre el 14 i el 20 de febrer de 2023. Durant els tres dies hàbils posteriors a la publicació d’aquestes llistes, del 21 al 24 de febrer, els aspirants exclosos poden presentar una reclamació davant la direcció del centre.

El termini per fer les proves és de l’1 al 14 de març de 2023.

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.