Projecte Street Art

Els alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t d’ESO han dissenyat i pintat el tercer graffiti de l’institut, dins del projecte monogràfic d’Street Art, que engloba activitats diverses de l’àmbit dels audiovisuals, el dibuix, les tècniques gràfiques i el disseny.

En aquest cas, hem agafat com a referents l’artista i dibuixant xilè Alfredo Bryce i el famós graffíter Banksy amb la seva tècnica d’estampació amb stencils.

Però aquest projecte es remunta a dos anys abans, quan els alumnes de l’optativa de 4t d’aleshores van fer el primer graffiti en una cantonada de l’edifici de l’ESO, partint  del cubisme sintètic de Picasso. L’any següent, en canvi, la font d’inspiració van ser els títols de crèdit de la película Enter the Void, de Gaspar Noé.

Any rere any, el projecte ha anat creixent, en tots els sentits, canviant d’estil i evolucionant, essent cada vegada més elaborat i complex, però mantenint sempre la coherència visual, amb l’objectiu de preservar una imatge del centre amb la qual tots ens poguéssim identificar d’alguna manera i en què el logotip ha estat un element de vinculació important.

I aquí tenim la pintura mural de l’entrada de l’institut, que unifica i tanca aquest cicle provisionalment (perquè a l’institut encara queda molta paret digna d’intervenir-hi). És un mural en dues parts que dialoguen a banda i banda de la porta principal i que reprodueix a l’exterior del centre el seu interior: els edificis tan característics de l’ESO i el Batxillerat. Una gran doble pancarta que rep i anuncia l’institut als vianants de fora i que dóna la benvinguda i acull els que hi entrem i hi fem vida.