Proves de compleció curs 2023/2024

Graduat en educació secundària obligatòria (alumnes que no l’han obtingut en finalitzar l’etapa)

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius; a cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

Requisits

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2024​​​ són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2022 o 2023.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2024. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2024 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    ​- Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
    – Ser esportista d’alt rendiment.

3. Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2023-2024. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.​

Inscripció i realització de la prova.

La sol·licitud per fer les proves s’ha de presentar abans del 12 de febrer de 2024 a la secretaria del centre on la persona sol·licitant va estar matriculada de quart d’ESO per última vegada.

El centre publica el calendari de les proves i les llistes de persones admeses i excloses, que es poden consultar entre el 13 i el 19 de febrer de 2024. Durant els tres dies hàbils posteriors a la publicació d’aquestes llistes, del 21 al 24 de febrer, els aspirants exclosos poden presentar una reclamació davant la direcció del centre.

Les proves es realitzaran el dilluns 11 de març de 2024.

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.