6è Mercat de Tecnologia

Aquest matí alguns alumnes d’ESO i Batxillerat han participat amb els seus projectes, a lUPC de Terrassa al 6è Mercat de Tecnologia.

A continuació es poden veure altres imatges d’aquesta activitat.

Al taller “Electricitat Sorprenent“, el Doctor en Ciències Químiques Adolf Cortel, fa recreacions d’experiments importants des del punt de vista històric fent servir materials moderns i senzills i voluntaris que es carreguen, com es feia en les sessions que tenien lloc als palaus i a la Cort al segle XVIII. També es fan servir materials més complexos, com ara sensors que detecten la càrrega elèctrica a distància, i on l’objecte carregat és quasi sempre el cos dels voluntaris, per a aprofundir en els fenòmens electrostàtics més subtils. Un generador electrostàtic potent permet fer un bon nombre d’experiments espectaculars on es posen de manifest: la força elèctrica sobre boles, cintes o cabells, com la càrrega es pot emmagatzemar, com les puntes es poden fer servir per carregar o descarregar i com les magnífiques guspires que s’observen no són res més que el moviment de la càrrega: el corrent elèctric.

El Sr. Ramon Magem, antic encarregat de manteniment elèctric de les mines de potassa de Balsareny explica “Els invents que han canviat la història”, una exposició de trenta maquetes que ha anat elaborant al llarg de 20 anys com a hobby. S’hi poden veure tota una sèrie de reproduccions fidels, a petita escala, d’invents que han configurat la vida dels éssers humans al llarg de la història: des de la ràdio a l’ariet hidràulic passant pel zoòtrop, la màquina de vapor, el parallamps, la televisió o el magnetòfon.