ELS ALUMNES DE BIOLOGIA DE 1r BATXILLERAT CONEIXEN DE PROP ELS MICROSCOPIS ELECTRÒNICS A LA UAB

El passat 28 de gener els alumnes de Biologia de 1r de Batxillerat van visitar les instal·lacions del Servei de Microscòpia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Durant la visita, tots els alumnes van aprendre els avantatges dels diferents tipus de microscopis electrònics (TEM i SEM), la base del seu funcionament i com es preparen les mostres per a l’observació. Posteriorment va venir el més interessant.

Tots els alumnes van poder utilitzar ambdós tipus de microscopis i obtenir algunes micrografies, com les que acompanyen aquesta notícia: cap de mosca del vinagre vista al microscopi electrònic de rastreig (SEM), amb detall de l’aparell bucal i els ulls compostos; i ultraestructura de cèl·lules de fetge, obtinguda amb el microscopi electrònic de transmissió (TEM).