Els joves de l’Institut Can Planas s’apropen el sector de la salut

Aquest mes de febrer vuit alumnes de 2n d’ESO de l’Institut han visitat el Centre d’Atenció Primària (CAP) Rosa dels Vents del municipi, en el marc de projecte COB – Coneixement d’Ocupacions Barberà del Vallès en la modalitat de COB ESO que desenvolupa la Fundació Barberà Promoció.

L’objectiu del projecte COB ESO és el de millorar la motivació de l’alumnat i aconseguir una actitud positiva cap als estudis de l’Ensenyament Secundari Obligatori. En aquest ocasió, l’alumnat “ha tastat” l’ocupació de sanitat i infermeria, que ha consistit en conèixer les professions que s’inclouen en aquest àmbit ocupacional, així com apropar els diferents itineraris formatius que els hi permeten accedir.

Durant la sessió, un professional del centre els va realitzar una aproximació teòrica al sector de la sanitat i els hi va informar sobre quina és la funció concreta del CAP en quant a assistència, prevenció i informació. Tot seguit van posar en pràctica diversos aspectes tractament i socors com ara la reanimació cardiopulmonar, prendre la tensió, així com primers auxilis, cures de ferides o com fer embenatges. En acabar, van fer una visita guiada pel centre on se’ls va explicar cadascuna de les àrees i serveis del CAP.

Al mes de març també es realitzarà l’activitat COB Orienta, on al llarg de tres dies alumnat de 3r d’ESO dels dos instituts de la ciutat (INS Can Planas i INS La Romànica) tindran l’oportunitat de conèixer ocupacions representatives de diversos àmbits. D’aquesta manera se’ls orientarà perquè puguin decidir què els pot interessar estudiar o treballar al finalitzar l’ESO. Aquestes activitats d’acompanyament i d’orientació al jovent s’emmarquen dins les accions de Transició Escola Treball que realitza Barberà Promoció pel jovent del municipi. Però existeixen altres propostes com les tutories d’acompanyament al jovent i famílies per orientar-los en l’itinerari formatiu professional; els Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI); el programa Joves per l’Ocupació, i el treball coordinat amb la Comissió per la Transició Escola Treball del Consell Escolar Municipal, on hi participen diversos professionals del municipi que atenen al jovent.